حماس به دنبال از سرگیری روابط با سوریه

جنبش "حماس" امروز پنجشنبه با اعلام قدردانی از حمایتهای سوریه از مردم فلسطین و آرمان آنها، از از سرگیری روابط این جنبش با سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از پایگاه خبری قدس حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تحولات خطرناکی در منطقه به ضرر مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها درحال رخ دادن است که ما این تحولات به ویژه تلاشها درجهت عادی‌سازی و تثبیت دشمن صهیونیستی در منطقه را به دقت پیگیری می کنیم.

جنبش مقاومت فلسطینی ادامه داد: همزمان با این روند ، تلاش‌ها برای سلطه بر منابع منطقه و غارت ثروتهای خدادادی مردم و اختلاف افکنی و فتنه انگیزی وجنگ افروزی بین ملت‌ها وکشورها و هدف قرار دادن نیروهای فعال و تأثیرگذارمخالف با برنامه های  صهیونیزم را مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید:

حمله راکتی به پایگاه ارتش آمریکا در سوریه

بیانیه حماس می افزاید: ما با دقت تمام ،تجاوزات اسرائیل به سوریه و بمباران، کشتار و ویرانی و تلاش‌  همه جانبه  برای تضعیف ،تجزیه و تکه تکه کردن این کشور و فاصله گرفتن دمشق از نقش تاریخی تاثیرگذارش به ویژه درمساله فلسطین، را رصد می‌کنیم. سوریه ده هاست میزبان مردم فلسطین و گروههای مقاومت فلسطینی بوده و اینکه نوبت ماست که دربرابر تجاوز دشمنان در کنارسوریه قرار گیریم.

ما ضمن محکوم کردن تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه به ویژه بمباران اخیر فرودگاه‌های دمشق و حلب ، بر ایستادگی در کناربرادران سوری در مقابل این تجاوز تاکید می‌کنیم و از رهبری و مردم سوریه به خاطر حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها تقدیر می کنیم ، و مشتاقانه در انتظارروزی هستیم که سوریه نقش و جایگاه خود را درمیان ملت های عربی و اسلامی بازیابد و از همه تلاش های صادقانه برای ثبات، امنیت، رفاه و پیشرفت این کشور حمایت می کنیم.

حماس با تاکید بر رویکرد ثابت خود در لزوم پیشبرد و تقویت روابط با جهان عرب وکشورهای اسلامی، و همه حمایت کنندگان از آرمان فلسطین و مقاومت بر حرکت خود در مسیر ایجاد و بهبود روابط مستحکم با جمهوری عربی سوریه تاکید می کند و اعلام می کند با هدف خدمت به آرمان فلسطین به ویژه با توجه به تحولات سریع  منطقه ای و بین المللی پیرامونی، روابط خود رابا کشور برادر سوریه از سر می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =