تحلیل شرمن درباره توافق هسته‌ای/ مذاکرات در حال حاضر به بن بست رسیده است

معاون وزیر امورخارجه آمریکا بدون اشاره به کارشکنی‌ و زیاده‌خواهی‌های کشورش در جریان مذاکرات احیای برجام مدعی شد، رئیس جمهور بایدن همچنان به دنبال راه‌حلی برای بازگرداندن توافق هسته‌ای است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه آمریکا در یک میزگرد به میزبانی روزنامه واشنگتن پست به طرح ادعاهایی درباره روند مذاکرات احیای برجام و عملکرد آمریکا در جریان این مذاکرات پرداخت.

شرمن در صحبت‌های خود با ادعای اینکه «مذاکرات وین در حال حاضر به بن بست  رسیده است» گفت: مذاکرات به بن‌بست خورده است، به این معنا که در آخرین دور گفت‌وگوها ایران پاسخ نسبتاً سختی به ما ارائه داد، پاسخی که برای ما غیر قابل قبول بود.

وی در ادامه مدعی شد: رئیس جمهور بایدن به جستجوی فرصت‌هایی برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به مسیر خود ادامه می‌دهد. با این حال، واشنگتن برای هر تحولی آماده می‌شود، خواه این توافق قابل بازگرداندن باشد یا نباشد.

این ادعای وندی شرمن درباره روند مذاکرات وین در حالی مطرح می‌شود که سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی در واکنش به ادعاها مبنی بر به بن‌بست خوردن این رایزنی‌ها تصریح کرد: آدم عاقل دوبار از یک سوراخ گزیده نمیشه! برعکس، من معتقدم که مذاکرات ‌برجام در بن بست نیست، بلکه آنچه مذاکرات را به بن بست می‌کشاند تلاش سیاسی برای بازنگه داشتن پرونده ایران در آژانس علی‌رغم بازگشت به شرایط ۲۰۱۵ است. بازگشت به برجام بلی، فرصت سازی برای صهیونیستها هرگز.

انتهای پیام 

کد خبر: 1153854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =