ماجرای درگیری در دانشگاه امیرکبیر چه بود؟

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر حواشی امروز این دانشگاه را تشریح کرد.

محمد مصطفی باغبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به درگیری‌ و حواشی امروز در دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: از روز یکشنبه(۲۷ شهریورماه) پوستر و اطلاعیه‌ای در یک کانال تلگرامی فعال در دانشگاه منتشر شد که دانشجویان را دعوت به تجمع کرده بود.

وی ادامه داد: ادمین‌های این کانال تلگرامی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر بوده که ساکن خارج از کشور هستند. این افراد بارها تلاش کرده‌اند تا محیط دانشگاه را به آشوب بکشانند و موضوعاتی غیر سیاسی را  به مسائل امنیتی تبدیل کنند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر درباره وقوع درگیری امروز در این دانشگاه  بیان کرد: این افراد در ابتدای امر عنوان کردند که تنها قصد دارند مراسم یادبود و صرفا اعتراضی برای مرحوم مهسا امینی برگزار کنند و اصلا قصد سر دادن شعارهای هنجار شکنانه ندارند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تنها به منظور همدردی در کنار این تجمع حاضر شدند، گفت: ما با پلاکاردهای حاوی پیام تسلیت در این مراسم حضور داشتیم.

باغبان افزود: متاسفانه برخی از افراد حاضر در این تجمع، به بچه‌های بسیج دانشجویی حمله ور شده و پلاکاردها را گرفته و پاره کرده و به پرچم کشور اهانت کردند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از شروع مراسم، شعارها رادیکالی و ضد نظام با مظمون «نه به حجاب اجباری» سر داده شد و همچنین نشانه ای از عزاداری هم بین کسانی که همزمان با شعار دادن دست هم می زدند دیده نمی شد.

وی عنوان کرد: با اینکه بسیج دانشجویی از ابتدا بیان کرده بود که موضعی درباره این تجمع  ندارد؛ اما توسط افرادی که شعارهای هنجارشکنانه می‌دادند، مورد بی حرمتی و توهین قرار گرفت.

باغبان در پایان خاطرنشان کرد: ما از طریق شعارها و بیانیه خوانده شده، متوجه شدیم که قصد متوالیان این تجمع به هیچ عنوان مراسم یادبود نبوده و اهداف کاملا سیاسی پشت این جریان بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =