۴۸ رشته مهارتی جدید پیش‌روی داوطلبان ثبت‌نام در دانشگاه آزاد استان البرز/ ۳۰ دانشجو در مجموعه صنعتی «زر» مشغول به کار شدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: امسال ۴۸ رشته مهارتی جدید در حوزه‌های مختلف فنی‌مهندسی، علوم پایه و انسانی به ۲۰ رشته موجود در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اضافه شده است.

حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: امسال ۴۸ رشته مهارتی جدید در حوزه‌های مختلف فنی‌مهندسی، علوم پایه و انسانی به ۲۰ رشته موجود در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اضافه شده است. رشته‌های جدید مبتنی بر آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های موجود در استان تعریف و افزوده شدند. همچنین یک دانشکده مهارتی نیز در واحد هشتگرد در حال راه‌اندازی است.

وی افزود: ۳ مدرسه عالی مهارت در زمینه‌های علوم ورزشی، حقوق و قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز مشغول فعالیت هستند و همچنین مقرر شده براساس آمایش سرزمینی هشت مدرسه عالی دیگر نیز تا یک سال آینده در استان تاسیس شوند. شعار «هر دانشجو، یک مهارت»، شعار اصلی این مدارس و به صورت کلی دانشگاه آزاد اسلامی است که ما در همین راستا ارتباطات خوبی را با ادارات مختلف استانی مانند صمت، فنی و حرفه‌ای، اتاق بازرگانی و ... برقرار کرده‌ایم که تفاهم‌نامه‌های همکاری در بر داشته است. به دنبال این تفاهم نامه‌ها دانشجویان برای کسب مهارت و حتی اشتغال وارد صنعت می‌شود.

به گفته کلانتری، اغلب برنامه‌های مهارتی دانشگاه در قالب طرح پویش دنبال و اجرا می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: از دیروز که سامانه ثبت‌نام نهایی دانشگاه آزاد اسلامی باز شد، استقبال خیلی خوبی از ثبت نام و تحصیل در واحد کرج و سایر واحدهای استان صورت گرفته است که پیش بینی‌می‌شود ۶هزار نودانشجو در سال تحصیلی جدید داشته باشیم البته بنظر بنده این عدد به ۸هزار نیز خواهد رسید. تبلیغات گسترده‌ای در سطح شهرها درمورد رشته‌های مهارتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده ولی برای ارزیابی میزان اقبال داوطلبین به این رشته‌ها به زمان بیشتری نیاز داریم.

حسین کلانتری گفت: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت صنایع بومی استان نهایت بهره را جهت مهارت‌آفرینی و اشتغال‌زایی ببریم. شرکت‌های دهقان بذر، کشت و صنعت هشتگرد در حوزه کشاورزی، ماموت در حوزه یخچال‌سازی سردخانه‌ای، زر در حوزه امنیت غذایی از جمله صنایع طرف قرارداد با دانشگاه در البرز هستند. در آخرین همکاری با مجموعه صنعتی زر ۳۰ دانشجو مشغول به کار شدند.

او در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی البرز علاوه بر ۴ شرکت دانش‌بنیانی که خود دارد، همزمان با ۱۰۰ شرکت دانش بنیان دیگر همکاری‌ دارد.  همچنین ۱۵ شرکت دانش‌بنیان در دو سرای نوآوری دانشگاه مستقر شده اند و در فضای دانشگاه کار می‌کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1154163

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =