طب سنتی / آشنایی با خواص چای ابریشم ذرت

کارشناسان توصیه می‌کنند که چای ابریشم ذرت را درست قبل از خواب ننوشید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در حالی که ممکن است از ذرت روی لپه یا دانه های پخته شده، ترد یا سرخ شده آن لذت برده باشید، آیا تا به حال به موهای ابریشمی آن فکر کرده اید که پوست آن را جدا می کنید و دور می اندازید؟ تعجب نکنید، بلی آن رشته های ذرت نقره ای را می توان به چای ابریشم ذرت تبدیل کرد! فواید چای ابریشم ذرت، اگرچه بسیار محبوب نیست، اما مزایای فراوان دارد. در ادامه بخوانید که چگونه می توانید چای ابریشم ذرت را تهیه کنید و چه فوایدی می تواند به شما ارائه دهد!

بیشتر بخوانید:

طب سنتی/ درمان همه دردها با سیر و نیشکر

تامین کننده ویتامین C

با چای ابریشم ذرت، مقدار زیادی ویتامین C دریافت می کنید. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. علاوه بر این از فاکتورهای تحریک کننده گردش خون نیز به حساب می آید که برای عملکرد بهینه همه اندام های حیاتی بدن ضروری است.

کاهش دهنده قند خون

چای ابریشم ذرت برای افراد مبتلا به فشار خون بالا عالی است. زیرا با تنظیم سطح انسولین در بدن به کاهش سطح قند خون کمک می کند. همچنین یک درمان طبیعی عالی برای نارسایی احتقانی قلب، دیابت، کلسترول بالا و غیره است.

درمان درد نقرس

چای ابریشم ذرت دارای خواص شگفت انگیز بسیار زیادی است. این چای به کاهش درد مرتبط با نقرس کمک می کنند. شما می توانید با نوشیدن ۲ تا ۳ فنجان چای ابریشم ذرت در روز شروع کنید. پس از تسکین درد، آن را به ۱ فنجان در روز کاهش دهید.

درمان شب ادراری

این مشکلی است که کودکان و بزرگسالان با آن روبرو هستند. چای ابریشم ذرت یک درمان خانگی بسیار موثر برای شب ادراری است. متخصصان نوشیدن ۱ فنجان چای ابریشم ذرت را قبل از خواب برای درمان این مشکل توصیه می کنند.

کمک به مبارزه با مشکلات کلیوی

از فواید دیگر چای ابریشم ذرت می توان از تاثیرگذاری آن در درمان مشکلات کلیوی نام برد. در درمان بیماری های مرتبط با کلیه ها از جمله ادرار دردناک، عفونت ادراری، عفونت مثانه، التهاب سیستم ادراری، سنگ کلیه و غیره بسیار موثر است.

فواید چای ابریشم ذرت؛ تقویت هضم غذا

این چای مفید به تقویت هضم و درمان مشکلات گوارشی کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که چای ابریشم ذرت می تواند ترشح صفرا توسط کبد را تحریک کند. این صفرا در کیسه صفرا ذخیره می شود و در نتیجه هضم صحیح غذا انجام می شود.

کنترل خونریزی

یکی از فواید فراوان نوشیدن چای ابریشم ذرت این است که ویتامین K بدن شما را به مقدار کافی تامین می کند. این ویتامین برای کنترل خونریزی، به ویژه برای زنانی که در حال زایمان هستند، مهم است.

افزایش ادرار

همانطور که قبلا ذکر شد، چای ابریشم ذرت یک درمان طبیعی موثر برای مشکلات کلیوی است. به این دلیل که به افزایش مقدار ادرار کمک می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید از بسیاری از مشکلات کلیوی جلوگیری کنید زیرا سموم و سایر مواد مضر به طور موثر از بدن شما خارج می شوند.

فراهم کردن مواد مغذی

چای ابریشم ذرت منبع عالی بتاکاروتن، ریبوفلاوین، منتول، تیمول، سلنیوم، نیاسین، لیمونن و برخی مواد مغذی ضروری دیگر است. اینها در همه غذاهای گیاهی موجود نیستند و این باعث می شود این چای برای سلامتی شما بسیار مفید باشد.

درمان جوش

از چای ابریشم ذرت نیز می توان به صورت موضعی برای درمان مشکلات پوستی مانند جوش، جای جوش استفاده کرد و به تسکین خارش و درد ناشی از نیش حشرات، خراش ها و بریدگی های جزئی کمک می کند. زیرا دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده است که به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

طرز تهیه چای ابریشم ذرت

۱ قاشق غذاخوری ابریشم ذرت (خشک و خرد شده) را در ۱ فنجان آب بجوشانید. پس از اتمام کار، در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. وقتی به اندازه کافی سرد شد، در صورت تمایل می توانید ۱ قاشق چایخوری عسل خام را به آن اضافه کنید. این چای را برای کسانی که آن را ترجیح می دهند شیرین کرده می توانند. سپس باقی مانده چای را به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید. مقدار مصرف این چای به شرایطی که از آن رنج می برید و همچنین وزن بدن شما بستگی دارد. توصیه کلی برای بزرگسالان ۱ فنجان، دو تا سه بار در روز است. کارشناسان توصیه می کنند که چای ابریشم ذرت را درست قبل از خواب ننوشید. دوز برای کودکان باید بر این اساس کاهش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =