تیم ملی فوتبال ایران به مصاف اروگوئه می‌رود

آخرین تقابل با اروگوئه خاطره شیرینی در ذهن تیم ملی ایران و نیز سرمربی این تیم تداعی نمی‌کند.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی برای حضور موفق در جام جهانی 2022 قطر، در ورزشگاه NV Arena اتریش مقابل تیم ملی اروگوئه صف‌آرایی می‌کند. این مسابقه در غیاب هواداران و پشت درهای بسته انجام می‌شود.

یوزهای ایرانی پس از عبور از گردنه دشوار مقدماتی در بحرین، سریع‌ترین صعود خود را به مرحله گروهی جام جهانی تجربه کردند. در حالی که تصور می‌شد دراگان اسکوچیچ در قطر روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند، مهدی تاج پس از فتح صندلی ریاست فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت کارلوس کی‌روش را بازگرداند و این مربی پس از 1334 روز، امشب مجدداً هدایت تیم ملی کشورمان را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مورینیو: می‌خواهم به مربیگری ادامه دهم

CQ (مخفف کارلوس کی‌روش) در بازگشت به ایران، بازیکنان مورد علاقه اسکوچیچ مانند سردار آزمون، صادق محرمی و شجاع خلیل‌زاده را هم به تیم ملی فراخواند تا نشان بدهد لیست سیاهی ندارد. وی که دوران شیرینی در کلمبیا و مصر تجربه نکرد، قطعاً به دشواری کارش آگاه است و می‌داند بازی شماره 101 او با تیم ملی ایران، قطعاً سخت‌ترین محک ملی‌پوشان در راه جام جهانی خواهد بود.

تیم رده 13 رنکینگ فیفا با ستارگانی چون کواتس، آرائوخو، فده والورده، بنتانکور، داروین نونیز و لوئیس سوارس می‌تواند نقاط ضعف و قوت تیم ملی کشورمان را بیش از هر تیم دیگری به چشم سرمربی باتجربه ایران بیاورد. دیه‌گو آلونسو آذر 1400 به سرمربیگری 15 ساله اسکار تابارس در «لا سلسته» خاتمه داد و با قبول هدایت اروگوئه، صعود این تیم را به چهاردهمین جام جهانی قطعی کرد.

آبی آسمانی (لقب اروگوئه) در سال‌های 1930 و 1950 جام قهرمانی جام جهانی را بالای سر برده و در کنار آرژانتین و فرانسه، یکی از تیم‌های دوستاره دنیا به شمار می‌رود. اروگوئه در سومین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2022، در بارانکیا میهمان شاگردان کارلوس کی‌روش در تیم کلمبیا بود که شکست 3 بر صفر بر این تیم تحمیل کرد تا فدراسیون کلمبیا پس از شکست 6 بر یک مقابل اکوادور، حکم اخراج کی‌روش را امضا کند.

ایران و اروگوئه تاکنون تنها در تورنمنت چهارجانبه هنگ‌کنگ در سال 2003 به مصاف هم رفته‌اند. این تورنمنت با حضور تیم‌های ملی ایران، هنگ‌کنگ و اروگوئه و تیم منتخب لیگ دانمارک برگزار شد که ایران با غلبه بر دانمارک و اروگوئه به لطف پیروزی برابر میزبان راهی فینال شدند. فینال با تساوی یک-یک همراه بود که علی سامره تنها گل ایران را به ثمر رساند، البته بازی در ضربات پنالتی هم ادامه یافت که اروگوئه با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد.

خداداد عزیزی در تنها دیدار رو در روی ایران و اروگوئه

تیم ملی برای آماده‌سازی جهت شرکت در جام جهانی تاکنون تنها با الجزایر بازی کرده که نماینده آفریقا هم با بازیکنان اصلی خود به میدان نیامد. سنگال حریف بعدی ایران است که دیدار دو تیم روز پنجم مهر برگزار می‌شود. مقامات فدراسیون فوتبال روسیه هم پیش‌تر گفته بودند که شاگردان کی‌روش به مصاف تیم ملی این کشور می‌روند که برگزاری آن هنوز قطعی نشده است. دیدار با کانادا هم خرداد ماه به دلیل مسائل سیاسی لغو شد.

تیم ملی ایران در گروه B جام جهانی با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است و اروگوئه در گروه H مقابل پرتغال، غنا و اروگوئه صف‌آرایی می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1154434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =