چنگیز: تیم ملی را به دست کسی داده‌ایم که تجربه دارد

یک پیشکسوت فوتبال گفت: ما تیم ملی را به دست کسی داده‌ایم که تجربه دارد. هر کسی که می‌آمد، می‌خواست کارهای جدید انجام دهد و زمانی برای این کار نداشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، عبدالعلی چنگیز درباره عملکرد ایران در دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال اظهار کرد: خوشبختانه هر دو تیمی که مقابل ایران قرار گرفتند، از نظر کیفیت در جایگاه بسیار بالایی هستند. عملکرد بازیکنان ما نشان داد کم‌تر از تیم‌های بزرگ دنیا نیستیم. بسیاری از بازیکنان ما در اروپا بازی و زندگی می‌کنند و این نشان می‌دهد که  در سطح جهانی قرار داریم. تنها چیزی که باید به آن نگاه کنیم، فراهم کردن امکانات و توجه کردن به آکادمی و رده‌های پایه است.

بیشتر بخوانید:

ترکیب اصلی تیم ملی برای جام جهانی لو رفت

او ادامه داد: البته هنوز به آن سطحی که دوست داریم، نرسیده‌ایم و دوست داریم فدراسیون فوتبال ما هماهنگ‌تر شود. طرفداران ایرانی این را می‌خواهند و دوست دارند تیم ملی زیباتر بازی و نتیجه‌گیری کند. فعلا باتوجه به این بازی‌های دوستانه می‌توان گفت تیم خودش را در شرایط مسابقه نگه داشته و افت نکرده‌اند. این اردو امیدبخش بود و می‌توانیم برای جام جهانی امیدوار بمانیم. بازیکنان باید سعی کنند در آرامش ادامه دهند و وارد حاشیه نشوند. جام جهانی یک الگو و چهره جهانی دارد و می‌تواند سطح ورزش ایران را در سطح جهانی بهبود ببخشد.

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: ما تیم ملی را به دست کسی داده‌ایم که تجربه دارد. هر کسی که می‌آمد، می‌خواست کارهای جدید انجام دهد و زمانی برای این کار نداشت. در این زمان هیچ‌کس مربی را عوض نمی‌کند اما به هر حال کی‌روش تجربه کار با این بازیکنان را دارد. او به ایرانی‌ها عشق و علاقه‌ خاصی پیدا کرده است و با پختگی‌اش می‌تواند به تیم ملی کمک کند. اولین چیزی که ما همیشه مشکل داشتیم، عجله کردن در حمله بود که منجر به اشتباهات زیادی می‌شد.

او ادامه داد: کی‌روش به خط دفاع ایران نظم داد و اکنون هر کدام از بازیکنان که وارد زمین می‌شوند منظم بازی می‌کنند و کیفیت‌شان را نشان می‌دهند. اکنون همه بازیکنان تیم ملی در یک سطح قرار دارند و تغییرات نمی‌تواند روی تیم ملی تاثیر منفی بگذارد. مثلا نیمه دوم بازی با سنگال روند تیم بسیار فرق کرد و مثبت شد. نیمه اول سنگال فشار آورد و موفق نبود اما در نیمه دوم تیم ملی ایران باهوش بازی کرد. کی‌روش نیمه اول بازیکنان قدرتی را به زمین فرستاد و نیمه دوم از بازیکنان تکنیکی استفاده کرد که بسیار به تیم کمک کردند. فعلا این نتایج قابل قبول بوده‌اند و با توجه به تجربه کی‌روش و با این شرایط می‌شود نگاه خوبی نسبت به آینده داشت.

منبعک ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1154903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =