عوارض کلسترول بالا و بد خون برای بدن

کلسترول تجمع یک ماده مومی شکل در رگ های خونی شماست. جالب است بدانید تجمع کلسترول در بدن باعث بیماری هایی می شود که زندگیتان را مختل خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کلسترول یک ماده مومی شکل و چسبنده داخل خون است که به ساخت سلول های سالم کمک می کند؛ اما مقدار زیاد آن هم خطرناک است؛ یعنی اگر سطح آن به بیش از 200 میلی گرم برسد، عامل خطری برای سلامت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۱۰ نشانه‌ای که خبر از کلسترول بالا می‌دهد

در واقع نام دیگر کلسترولِ بالا قاتل خاموش است، زیرا معمولاً هیچ علامتی ندارد که ما از طریق آن بفهمیم دچار مشکل شده ایم یا خیر؛ کلسترول بالا می تواند منجر به مشکلات جدی مانند سکته مغزی یا حتی بیماری قلبی شود. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک علائمی را به شما معرفی خواهیم کرد که با دانستن می توانید از اتفاقات ناگوار پیشگیری کنید.

تجمع پلاک داخل رگ

یکی از رایج ترین خطرات افزایش کلسترول در بدن گرفتگی رگ ها می باشد که باعث ایجاد پلاک هایی در مسیر رگ شده و اکسیژن و خونرسانی به قلب را دچار مشکل می کند.

حمله قلبی

کلسترول بالا خطرات زیادی برای رگ ها ایجاد می کند و مانع از رسیدن جریان خون و اکسیژن به قلب خواهد شد و همین باعث می شود که قلب ضعیف تر شده و خطر حمله قلبی به وجود بیاید که درد قفسه سینه جزء رایج ترین علامت حمله قلبی است.

سکته مغزی

گرفتگی رگ ها نه تنها توانایی قلب برای پمپاژ خون در بدن را کاهش می دهد، بلکه می تواند عاملی برای لخته شدن خون باشد و همین خودش منجر به سکته مغزی می شود.

فشار خون بالا

کلسترول بالا عاملی برای فشار خون بالا خواهد بود، زیرا تجمع پلاک داخل رگ ها باعث سفت و باریک شدن آن ها می شود، جریان خون را محدود می کند و قلب باید با انرژی و فشار بیشتری کار کند که همین فشار داخل شریان ها می تواند دیواره رگ های خونی را در طول زمان ضعیف کند.

تجمع مایعات در بدن

کلسترول بالا به رگ های خونی در بدن آسیب وارد می‌ کند که این وضعیت باعث می شود تا بدن نتواند خون را به بازو و ساق پا برساند و همین باعث تجمع مایعات در قسمت پایین پا خواهد شد که عامل ایجاد مشکل آمبولی یا سکته است.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1155135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =