کاهش تولید 2 میلیون بشکه‌ای نفت روی میز اوپک اوپک‌پلاس قرار گرفت

منابع آگاه در اوپک می گویند، اوپک پلاس در حال بررسی کاهش تولیدی به میزان 2 میلیون بشکه در روز است که می تواند عرضه نفت در بازار بیش از پیش کم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منابع اوپک می گویند، اوپک پلاس در حال بررسی کاهش تولیدی به میزان 2 میلیون بشکه در روز است.

این درحالی که منابع آگاه در این سازمان پیش از این از احتمال کاهش 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز خبر داده بودند.

همین منابع با نزدیک شدن به موعد نشست اوپک در 5 اکتبر یعنی امروز از احتمال کاهش یک میلیون بشکه یا بیشتر خبر دادند و امروز گفته اند که احتمالا این کاهش به رقم 2 میلیون بشکه در روز برسد.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا نام 10 شرکت ایرانی را از تحریم خارج کرد

بیش از یک ماه پیش، رویترز به نقل از یک منبع آگاه خبر داده بود، روسیه احتمالا در نشست بعدی این گروه در ماه اکتبر، به اوپک پلاس پیشنهاد می کند تا تولید نفت را حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

گروه اوپک پلاس که از اعضای اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه تشکیل شده است، در سال 2020 به علت کاهش تقاضا تصمیم گرفتند تا میزان تولید خود را با هدف تقویت قیمت نفت و متعادل کردن بازار به رقم بی سابقه 10 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

با بهبود تقاضا، این گروه به تدریج شروع به افزایش تولید کردند اما از ماه گذشته با توجه به کاهش قیمت نفت دوباره اندکی از میزان تولید خود کم کردند.

این گروه توافق کرده بودند در ماه سپتامبر 100 هزار بشکه در روز از تولید خود کم کنند اما به نظر می رسد برای ماه اکتبر رقمی بالاتر را مد نظر دارند.

از طرفی آمریکا تلاش می کند تا این گروه را از کاهش تولید منصرف کند تا مانع افزایش دوباره قیمت بنزین در این کشور شود اما کشورهای عضو اوپک مصمم هستند تا نگذارند قیمت نفت بیش از این کاهش یابد.

هرچند تحلیلگران معتقدند که این کاهش تولید شاید عملی نباشد چراکه اوپک در رسیدن به اهداف تولید در ماه های پیش ناتوان بوده است اما می تواند اثر افزایشی بر قیمت نفت داشته باشد.

در صورت توافق بر سر این رقم، بزرگ ترین کاهش اوپک پلاس پس از شیوع کرونا رقم خواهد خورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1155482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =