بازگشت نجم‌الدین شریعتی به تلویزیون / شروین حاجی‌آقاپور با قرار وثیقه آزاد شد

آزادی شروین حاجی‌ آقاپور، بازگشت آرامش به سینما، نبویون به آنتن شبکه سه رسیدند، بازگشت نجم‌الدین شریعتی به تلویزیون، تقدیر از «تا فردا» در جشنواره فیلم زوریخ و غیره از مهم‌ترین اخبار فرهنگی هفته‌ای بود که پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در بسته فرهنگی هفته ایسکانیوز نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات فرهنگ و هنر کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع فرهنگی کشور دست خواهند یافت. در بسته خبری این هفته به موضوعاتی نظیر آزادی شروین حاجی‌ آقاپور، بازگشت آرامش به سینما، نبویون به آنتن شبکه سه رسیدند، بازگشت نجم‌الدین شریعتی به تلویزیون، تقدیر از «تا فردا» در جشنواره فیلم زوریخ و غیره پرداخته شده است.

شروین حاجی‌ آقاپور آزاد شد

از جمله اتفاقاتی که در هفته گذشته رخ داد این بود که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران اعلام کرد: "شروین حاجی‌ آقاپور " از خوانندگان موسیقی پاپ و از بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر آزاد شد.

محمد کریمی با اعلام این خبر افزود: شروین حاجی آقاپور در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد شده تا پرونده وی مراحل قانونی را طی کند.

شروین حاجی آقاپور چند روز گذشته از سوی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی استان مازندران بازداشت شده بود.

مجید کاوه وکیل شروین حاجی آقاپور نیز ظهر امروز در توییتی نوشت: «با پیگیری‌های انجام شده و همکاری دیگر وکیل پرونده جناب دکتر عادل علی پور و مساعدت مشفقانه بازپرس محترم شعبه ۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب ساری قرار بازداشت موقت شروین حاجی‌پور تبدیل به وثیقه و ایشان دقایقی (ظهر امروز) به آغوش خانواده بازگشت.»

بازگشت آرامش به سینما

همچنین، آمار مخاطبین سینما در هفته گذشته تحت تأثیر آشوب‌های خیابانی قرارگرفته و کاهش پیداکرده بود، آماری که امروز رشد قابل‌توجهی داشته تا نشانه‌ای برای ورود سینما به‌روزهای عادی باشد.

سینما و مخاطبین آن‌که در چند روز گذشته تحت تأثیر اتفاقات اخیر قرارگرفته و تب‌وتاب افتاده بودند با به وجود آمدن آرامش نسبی رونق مجددی گرفته و به روزهای خوب خود نزدیک شده‌اند.

مطابق با گزارش‌های سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا)، تعداد مخاطبین سینماهای شهر تهران امروز سه‌شنبه 12 مهرماه، آن‌هم در شرایطی که همچنان به پایان روز نرسیده‌ایم به تعداد ۲۰,۱۱۲ نفر رسیده است.

این در حالی است که مخاطبان سینما در دو روز گذشته تنها ۷,۵۵۱ نفر بوده که این تعداد با آمار امروز اختلاف فاحشی داشته و نشان‌دهنده بازگشت اهالی سینما در دنیای پرده نقره‌ای است.

البته این آمار در دو روز پایانی ماه گذشته برابر با ۱۱۷,۴۹۶ نفر بوده است، آماری که نشان می‌دهد هزینه‌های آشوب همچنان متوجه هنر هفتم بوده و سینما تا برگشت به‌روزهای عادی فاصله‌ای قابل‌توجه دارد.

نبویون به آنتن شبکه سه رسیدند

مستند نبویون که روایتی از اعزام مدافعان حرم اهل سنت سیستان و بلوچستان به جبهه مقاومت است همزمان با آغاز هفته وحدت به آنتن شبکه سه رسید.

مستند نبویون روایتی از اعزام مدافعان حرم اهل سنت سیستان و بلوچستان به جبهه مقاومت است که در دو مقطع برای دفاع از حریم اهل بیت و مسلمانان راهی سوریه شدند.در سال های اخیر همگان با نام تیپ ها و لشگرهای مختلف جهان اسلام از جمله زینبیون، فاطمیون و حیدریون آشنا شدند و کمتر نام تیپ نبویون شنیده شده‌است.

تیپ نبویون متشکل از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان و جوانان حال حاضر اهل سنت و تشیع این استان است که بعد از درخواست های مکرر از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مجوز حضور در منطقه را دریافت میکنند.

این رزمندگان در دوران دفاع مقدس در قالب لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در عملیات های گوناگون از جمله ثامن الائمه، بدر، خیبر، کربلای چهار ، کربلای پنج و محرم حضور داشتند و ارتباط قلبی خاصی با این شهید بزرگوار داشتند.

حضور در حلب و انجام یک عملیات سرنوشت ساز در آذر سال ۹۴ و تقدیم هشت شهید و تعدادی جانباز و همچنین اعزام مجدد در سال ۹۶ به منطقه تدمر و مبارزه با تروریست های تکفیری در کارنامه این تیپ به چشم میخورد.

نام شهدای والامقام اهل سنت و شیعه شهید سلمان برجسته، شهید عمر ملازهی، شهید مراد عبداللهی، شهید عبدالحمید سالاری، شهید اصغر بامری، شهید پرویز بامری پور، شهید محسن سجادی و شهید نظرمحمد بامری در بین رزمندگان تیپ نبویون میدرخشد که فارغ از مذهب و دسته بندی های مرسوم در سوریه حاضر شدند و از کیان اسلام دفاع کردند.

این مستند به کارگردانی احسان شادمانی و تهیه کنندگی انجمن پیشکسوتان سپاس در 52 دقیقه آماده پخش گردیده و در ایام هفته وحدت از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

«سمت خدا» و بازگشت نجم‌الدین شریعتی

تهیه‌کننده برنامه «سمت خدا» از بازگشت نجم‌الدین شریعتی به‌عنوان شناسنامه این برنامه سخن گفت و تأکید کرد که او همیشه چهره ثابت برنامه بوده است.

عبدالمجید رکنی تهیه‌کننده برنامه «سمت خدا» که از شبکه سه سیما پخش می‌شود درباره بازگشت نجم‌الدین شریعتی به این برنامه بعد از دو ماه نبودن روی آنتن بیان کرد: آقای نجم‌الدین شریعتی از روز شنبه چهارم ربیع‌الاول به برنامه بازگشت و مجدداً اجرای این برنامه را از سر گرفت.

وی درباره اینکه با آغاز ماه ربیع‌الاول تغییری در رویکرد برنامه دارند یا خیر عنوان کرد: تغییر خاصی در ساختار و رویکرد برنامه نداریم ما هر سال طرح رد مظالم را در این ایام داریم و در این ماه هم همین طرح را دنبال می‌کنیم.

«تا فردا» در جشنواره فیلم زوریخ تقدیر شد

فیلم «تا فردا» ساخته علی عسگری، تقدیر ویژه هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۲ را دریافت کرد.

هیات داوران بخش مسابقه فیلم‌های بلند هجدهمین جشنواره فیلم زوریخ به ریاست اصغر فرهادی برندگان این رویداد سینمایی را اعلام کردند و فیلم «تا فردا» به کارگردانی علی عسگری تقدیر ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.

فیلم «تا فردا» محصول مشترک ایران، فرانسه و قطر، در بخش مسابقه اصلی فیلم‌های بلند جشنواره زوریخ حاضر بود. این فیلم به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی امسال جزو فیلم‌های منتخب جشنواره برلین در بخش پانوراما بود و صدف عسگری، غزل شجاعی، بابک کریمی، امیررضا رنجبران، نویان آبدردیده، نهال دشتی، کتایون سالکی، محمد حیدری و میلاد معیری در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =