تیم ملی فوتسال ژاپن به فینال مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا رسید

تیم ملی فوتسال ژاپن که شروع ضعیفی در شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا داشت، در نهایت به فینال این رقابت‌ها رسید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتسال ژاپن در دیدار رده بندی شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، تیم مدعی ازبکستان را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داد و به فینال این مسابقات راه یافت.

بیشتر بخوانید:

۲ داور زن ایرانی در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا سوت می‌زنند

ژاپن در حالی پا به رقابت‌های قهرمانی آسیا گذاشت که ۱۰ بازیکن جدید را در اختیار داشت و در ابتدا، عملکرد پر انتقاد و ضعیفی از خود نشان داد. ژاپنی‌ها در بازی نخست مرحله گروهی برابر عربستان با نتیجه ۱ به ۲ شکست خوردند تا حتی در آستانه حذف از مسابقات قرار بگیرند.

با این حال سامورایی‌ها در بازی دوم برابر کره جنوبی احیا شدند و با برد پرگل ۶ بر صفر، به استقبال بازی سوم مقابل ویتنام رفتند. با توجه به شرایط جدول گروه D، ژاپن در صورت باخت و حتی تساوی به ویتنام از مسابقات قهرمانی آسیا حذف می‌شد اما برد نفس گیر و سخت (۲ بر صفر) در این دیدار باعث شد تا ژاپن به عنوان صدرنشین گروه صعود را تجربه کند.

ژاپن که رفته رفته خودش را در مسابقات قهرمانی آسیا پیدا می‌کرد، در مرحله یک چهارم نهایی با اندونزی دیدار کرد؛ تیمی که با محمد هاشم زاده سرمربی ایرانی خود حریف دست و پاگیری برای سامورایی‌ها شد و حتی این فرصت را داشت که دومین تیم پرافتخار فوتسال آسیا را حذف کند.

اندونزی در این مسابقه ژاپن را تحت فشار زیادی قرار داد و حتی ابتدا به گل برتری رسید. در نیمه دوم آن مسابقه، ژاپنی‌ها سه گل زدند اما در دقیقه ۳۹، این اندونزی بود که گل دوم را به ثمر رساند. فشار اندونزی به حدی بود که حتی گل سوم را هم وارد دروازه ژاپن کرد اما این اتفاق تنها یک یا دو ثانیه بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی رخ داد.

ژاپن از این جهت مرموزترین تیم این دوره از مسابقات بوده است؛ تیمی که با تکیه بر بازیکنان توانمندی چون آنتونیو ماسانوری، شمیزو، اولیویرا آرتور و دو دروازه بان قدرتمند یعنی هیگور پیرس و کوروموتو برابر حملات حریفانش مقاومت کرده و برنده از زمین خارج شده است.

ژاپن هرچند بعد از پنج مسابقه تنها ۱۴ گل به ثمر رسانده است اما نشان داده که وقتی از حریفش پیش می‌افتد، قدرت زیادی در حفظ نتیجه دارد. سامورایی‌ها که تاکنون سه بار به عنوان قهرمانی آسیا رسیده‌اند، حالا امیدوارند در نهمین صعود خود به فینال این رقابتها، بار دیگر طعم قهرمانی را بچشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1155580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =