سامانه‌ جامع سند «ازدواج دانشگاهیان» طراحی می‌شود/ همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) برای اجرای طرح «دُردانه»

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دنبال طراحی سامانه‌ای جامع برای سند «ازدواج دانشگاهیان» است تا دستگاه‌های مرتبط بتوانند اطلاعات، وظایف، نیازها و فعالیت‌های انجام شده را در آن ثبت کنند. 

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  درباره تاخیر پیش آمده در ابلاغ  سند «ازدواج دانشگاهیان» عنوان کرد: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور، حدود ۲ هفته است که این سند را به این دستگاه‌ها ابلاغ کرده است. البته فاصله زمانی بین تصویب و ابلاغ سند کمی طولانی شد که این موضوع باعث وقوع وقفه در آغاز ساخت خوابگاه‌های متاهلی یا آغاز به کار رسمی ستادهای استانی شده است.

وی افزود: سند «ازدواج دانشگاهیان» در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به تصویب رسیده است؛ اما به علت اینکه  به نهادهای ذیربط ابلاغ نشده بود، تمام فعالیت‌های انجام شده در این باره، به صورت غیر رسمی انجام شده است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه از حدود ۲۵ دستگاه در  سند «ازدواج دانشگاهیان» نام برده شده است، گفت:  نهاد رهبری در دانشگاه‌ها متولی اصلی اجرای این سند است، بنابراین با بررسی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها این دستگاه‌ها، کمکی که آنها برای ازدواج دانشجویان می‌توانند داشته باشند، مشخص کرده و لیستی در این باره احصا شده است. همچنین نهاد رهبری به دفاتر خود در استان‌ها نیز اعلام کرده که این سند تهیه شده؛ اما ابلاغ نشده است. در نتیجه جلساتی برای شناسایی ظرفیت‌ها و مشخص کردن اهداف، به صورت غیررسمی در استان‌ها برگزار شد. امام جمعه، نماینده ولی فقیه و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، مسئول تشکیل ستاد در هر استان هستند. همچنین ستاد استانی برای اجرای سند «ازدواج دانشگاهیان» به صورت غیر رسمی در تمامی استان‌ها تشکیل شده و جلساتی برگزار شده است. 

وی درباره تاخیر اجرای سند «ازدواج دانشگاهیان» بیان کرد:  حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری مسئول ستاد مرکزی سند «ازدواج دانشگاهیان» است؛ اما هنوز حکم وی صادر نشده است. بنابراین این ستاد نمی‌تواند به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند. 

حجت الاسلام فاطمی پور با بیان اینکه نهاد رهبری برای تسهیل در ازدواج دانشگاهیان، همکاری با برخی از ارگان‌ها را آغاز کرده است، گفت: به عنوان مثال به تازگی نهاد رهبری با بنیاد ۱۵ خرداد یا همان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همکاری داشته است که خروجی آن تصویب طرح «دُردانه» است. در این طرح، قرار است از مادرانی که فرزند خردسال دارند یا زوج‌هایی که به تازگی ازدواج کردند، حمایت ویژه شود. 

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: همچنین بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت راه، مسکن و شهرسازی نیز توافق‌نامه‌ای امضا شده است که بر اساس آن تعداد قابل ملاحظه‌ای خوابگاه متاهلی ساخته خواهد شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نهاد رهبری به دنبال طراحی سامانه‌ای جامع برای سند «ازدواج دانشگاهیان» است تا دستگاه‌های مرتبط بتوانند اطلاعات، توانایی‌ها، وظایف، نیازها و فعالیت‌های انجام شده را در آن ثبت کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1156670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =