ثبات قیمت طلای جهانی با تزلزل دلار

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه ۱۸ اکتبر) با توقف رشد دلار ثابت بود، اگر چه خطرات ناشی از افزایش بهره تهاجمی توسط فدرال رزرو ایالات‌متحده، رشد شمش‌های با بازده صفر را محدود کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و پنج دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۶۵۰دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۶۵۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه، طلا و دلار دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱

شاخص دلار یک درصد کاهش یافت، در حالی که بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز کاهش یافت. گیتا گوپینات، معاون صندوق بین‌المللی پول گفت: تورم در ایالات‌متحده، بسیار شدید است و فدرال رزرو باید مسیر خود را حفظ کند و سیاست‌های پولی را سخت‌تر کند وگرنه اعتبار خود را از دست می‌دهد.

چهارمین افزایش متوالی ۷۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده پس از داده‌های هفته گذشته نشان داد که تورم در ماه سپتامبر به شدت افزایش یافته است.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های آمریکا که هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی آرگلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز دوشنبه ۰.۲۲ درصد کاهش یافت و به ۹۳۹.۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸.۷۱ دلار در هر اونس رسید و پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۱۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۰۰۸ دلار و ۹۷ سنت رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1156684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =