داوری: از حق میزبانی ایران دفاع می‌کنیم

رییس فدراسیون بسکتبال ایران با درخواست استرالیا از فدراسیون جهانی بسکتبال برای بازی با تیم ملی ایران در کشور ثالث مخالفت کرد.

به گزارش گروه وررزش ایسکانیوز، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، باید در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۳ آبان به مصاف تیم‌های چین و استرالیا برود که میزبانی این مسابقات در تهران حاشیه‌ساز شده است.

فدراسیون بسکتبال استرالیا که پیش از این به همراه فدراسیون نیوزیلند، از اعزام تیم خود به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۲۲ تهران خودداری کرده بود، اکنون از فیبا درخواست کرده تا بازی دو تیم در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی هم به میزبانی کشور دیگر برگزار شود. 

جواد داوری، رییس فدراسیون بسکتبال ایران، در رابطه با این درخواست استرالیا به خبرنگار ایسنا گفت: ملاک ما برای ارتباط و مکاتبه با فدراسیون‌های جهانی و آسیایی، ایمیل آن فدراسیون است. تا به این لحظه چیزی به صورت رسمی و مکتوب نزد فدراسیون ایران نیست. ضمن این که ما به هیچ عنوان چنین چیزی را قبول نمی‌کنیم.

او گفت: تا به این لحظه ما پیگیر روادید تیم چین بوده‌ایم و پیگیر روادید استرالیا هم هستیم. واقعیت این است که برای ما هم بد نبود به استرالیا نرویم، بعد از بازی سخت مقابل ژاپن یک مسیر طولانی را تا استرالیا رفتیم که کار راحتی نبود. 

رییس فدراسیون بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که چقدر امکان برگزاری بازی در کشور سوم وجود دارد؟ تصریح کرد: تصمیماتی که فیبا می‌گیرد حداقل باید ۲۰ تا ۲۵ روز مانده به ما اعلام شود که تا این لحظه چیزی رسما به ما اعلام نکرده‌اند و من فکر می‌کنم فیبا اجازه ورود مسائل سیاسی به ورزش را ندهد و این موضوع چندان مساله جدی نباشد.

وی گفت: به هر حال ما حق میزبانی داریم؛ نمی‌شود این حق میزبانی را از دست بدهیم، به جد مخالف هستیم هر چند که چیزی رسمی به ما اعلام نکرده‌اند. چین هم کشوری بزرگ‌تر از استرالیا است و به نظرم مشکلات ویزایی و ... بهانه است.

او در پاسخ به این سوال که اگر یک درصد استرالیا به ایران نیاید، نتیجه این بازی به سود ایران خواهد بود؟ تصریح کرد: بستگی به تصمیمات فیبا دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1156733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =