خطرات زیاد خوردن انواع پاستا

ماکارونی یکی از غذاهای مورد علاقه همه انسان ها از کوچیک تا بزرگ است اما مصرف زیاد ماکارونی خطراتی برای بدن دارد که بهتر است بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خیلی از شما بر این عقیده هستید که هیچ چیز خوشمزه تر از ماکارونی یا پاستا نیست. فرقی هم ندارد که چگونه آن را درست کرده باشید؛ حتی یک کاسه نودل هم شما را خوشحال می‌ کند؛ اما در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که مصرف زیاد ماکارونی می‌ تواند عوارض جانبی زیادی را به همراه داشته باشد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است:

بیشتر بخوانید:

کلسیم و ویتامین D مورد نیاز مردان چقدر است؟

خطر ابتلا به دیابت

عوامل زیادی هستند که در ابتلا به دیابت نقش دارند که شامل ژنتیک یا سبک زندگی است؛ اما جالب است بدانید که خوردن ماکارونی هم به مقدار زیاد، خودش می تواند عاملی برای ابتلا به دیابت باشد، زیرا کربوهیدرات زیادی را به بدن وارد می کند.

نادیده گرفتن مواد مغذی

اگر ماکارونی را خیلی زیاد مصرف کنید، احساس سیری زیادی دارید و دیگر به سراغ مواد مغذی نمی‌ روید و همین ممکن است باعث شود که بدن تان با کمبود مواد مغذی روبرو شود.

خطر ابتلا به بیماری قلبی

استفاده بیش از حد از ماکارونی خطر ابتلا به بیماری قلبی را هم افزایش می‌ دهد، زیرا کربوهیدرات بالایی دارد که در صورت مصرف زیاد آسیب زننده است.

فشار خون بالا

مصرف زیاد کربوهیدرات مانند ماکارونی باعث فشار خون بالا می شود که خودِ فشار خون می تواند عاملی برای بیماری های قلبی باشد.

مصرف کالری زیاد و اضافه وزن

ماکارونی رابطه مستقیمی با اضافه وزن دارد، زیرا هم کالری بالایی دارد و هم به خاطر اینکه شما علاقه زیادی به آن دارید؛ قطعا پرخوری خواهید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =