روش‌های ژنتیکی برای جلوگیری از تولد فرزند معلول بدون نیاز به سقط / غربالگری پیش از لانه‌گزینی باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد

چوبینه توضیح داد: یکی از مواردی که بیمه‌ها و وزارت بهداشت باید به آن توجه کنند، تحت پوشش بیمه قرار دادن مواردی است که برای غربالگری پیش از لانه‌گزینی مراجعه می‌کنند. این شیوه می‌تواند از تولد نوزادان معلول پیش از بارداری جلوگیری کند.

حمید چوبینه؛ دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری کشور و هیات علمی دانشگاه تهران در گفت‌‍وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص وضعیت پوشش بیمه‌ای درمان‌های ناباروری در کشور گفت: امسال بر مبنای سیاست‌های افزایش جمعیت بیمه‌ها ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری را تحت پوشش قرار داده‌اند. نگرانی خانواده‌ها تاحدودی در این حوزه برطرف شده است و اگر افراد بخواهند به مراکز خصوصی و خیریه هم برای درمان مراجعه کنند بخش مهمی از هزینه‌های آن‌ها جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید

خطر رادیولوژی برای خانم‌های باردار

او افزود: بیمه سلامت به خوبی پای کار آمده و از بیمه تامین اجتماعی هم درخواست می‌کنیم که پرداخت هزینه را به موقع و دقیق انجام دهند تا خانواده‌هایی که مشتاق داشتن فرزند هستند، از این نعمت برخوردار شوند. در حال حاضر مراکز درمانی پراکندگی خوبی دارند و مردم می‌توانند برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کنند.

چوبینه توضیح داد: یکی از مواردی که بیمه‌ها و وزارت بهداشت باید به آن توجه کنند، تحت پوشش بیمه قرار دادن مواردی است که برای غربالگری پیش از لانه‌گزینی مراجعه می‌کنند. این شیوه می‌تواند از تولد نوزادان معلول جلوگیری کند و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن می‌تواند کمک بزرگی به خانواده‌ها باشد.

او اضافه کرد: غربالگری پیش از لانه‌گزینی برای افرادی انجام می‌شود که فرزند معلولی در فامیل خود دارند و نگران هستند که فرزند آن‌ها هم با اختلال ژنتیکی متولد شود.  این افراد می‌توانند به مراکز درمان ناباروری مراجعه کنند و با فرایندهایی جنین سالم برای لانه گزینی انتخاب شود. چراکه نگرانی خانواده‌ها از تولد فرزند معلول می‌تواند مانع بارداری آن‌ها شود.

چوبینه بیان کرد: گروهی هم هستند که چند فرزند از یک جنس دارند و می‌خواهند جنسیت فرزند سوم را خود تعیین کنند که این دسته هم تحت پوشش بیمه نیستند اما بعضا برخی سقط‌ها در این گروه از افراد اتفاق می‌افتد و فشارهایی در برخی خانواده‌ها به خانم‌ها وارد می‌شود. انتخاب جنسیت جنین هم اگر تحت پوشش بیمه قرار گیرد کمک خوبی به این دست خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1157494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =