اعتراض رسمی ساعی به فدراسیون جهانی تکواندو

رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی رسماً به صادر نشدن روادید ملی‌پوشان ایران جهت حضور در رقابت‌های گرندپری منچستر اعتراض کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سومین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال 2022 دوشنبه 2 آبان ماه در حالی به پایان رسید که ملی‌پوشان ایران به دلیل صادر نشدن روادید از سوی سفارت انگلستان در آنکارا، حضور در این مسابقات را از دست دادند.

به همین منظور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو طی نامه‌ای به دکتر «چو» اعتراض رسمی خود را از عدم همکاری انگلستان و صدور نشدن روادید اعلام و خواستار رسیدگی فدراسیون به موضوع فوق شد.

متن نامه بدین شرح است:

«جناب آقای دکتر چو - رئیس محترم فدراسیون جهانی

در نهایت تأسف به اطلاع می‌رساند علی‌رغم پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد، برای هیچ یک از اعضای تیم ایران جهت حضور در مسابقات گرندپری منچستر، روادید سفر به انگلستان صادر نشد.
پس از نهایی شدن ترکیب تیم از طریق سیستم GMS ضمن رعایت ضرب الاجل‌های ثبت‌نام، پیوسته پیگیر دریافت دعوت‌نامه‌ها بودیم تا متعاقب آن بتوانیم سریعاً برای اخذ روادید اقدام نماییم.

در جریان مسابقات گرندپری پاریس 2022، شخصاً با WT و رئیس تکواندو انگلیس صحبت کردم تا دعوت‌نامه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن صادر شود.

به محض دریافت دعوت‌نامه در تاریخ 6 سپتامبر، از آنجایی که سفارت انگلیس در کشور ما امکان صدور روادید ندارد، از طریق سفارت انگلیس در آنکارا برای ویزا اقدام شد و اولین زمان ممکن و در دسترس برای مصاحبه به تاریخ های 13 و 14 سپتامبر رزرو شد. تمامی اعضای تیم جهت حضور در مصاحبه در وقت‌های تعیین شده در تاریخ های 13 و 14 شهریور ماه به آنکارا سفر کردند.

با توجه به عدم دریافت پاسخ از سفارت انگلیس، در تاریخ 9 مهرماه نامه‌ای به همراه سوابق به رئیس فدراسیون تکواندو انگلیس ارسال و از ایشان درخواست شد که به طور ویژه پرونده تیم ایران پیگیری را نمایند.  پس از آن به طور مستمر با فدراسیون تکواندو انگلیس جهت پیگیری در تماس بودیم، اما تمام تلاش‌ها بی‌فایده بود و هیچ بازخورد مثبتی دریافت نکردیم.

علی‌رغم تمام موارد فوق و بار مالی تحمیل‌شده به فدراسیون برای سفر تیم به آنکارا، هزینه ویزا و هزینه کنسلی پرواز و همچنین استرس زیاد ورزشکاران که در چند هفته گذشته به امید دریافت به موقع ویزا و شرکت در گرندپری G6 منچستر 2022، در اردوهای آماده‌سازی 24 ساعته حضور داشتند، ویزا صادر نشد و با کمال تأسف، تیم ایران فرصت حضور در این رویداد G6 را از دست داد. ناگفته نماند که 60 امتیاز می‌تواند نقش مهمی در روند کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس داشته باشد.

علیرغم دستورالعمل‌های مربوطه مبنی بر ضرورت تسهیل و تضمین صدور روادید برای تمامی ورزشکاران و تیم های واجد شرایط شرکت توسط کشورهای میزبان، متأسفانه باید توجه شما را به این نکته جلب نمایم که این اولین بار نیست که برای تیم ایران ویزای رویدادهای ورزشی انگلستان صادر نمی‌شود؛ در سال 2019 نیز برای صدور روادید تیم شرکت کننده در مسابقات جهانی تکواندو منچستر با مشکلات مشابهی مواجه شدیم که در نهایت پس از ورود WT و IOC، ویزا برای اکثر اعضای تیم در لحظات آخر صادر شد و چند نفر نیز موفق به دریافت ویزا نشدند.

اکنون در جهت حفظ حقوق و آرامش ورزشکارانی که قلب ورزش ما هستند و برای جلوگیری از این گونه خسارات مالی هنگفت، از شما تقاضا دارم این مسئله بسیار مهم را مورد توجه قرار داده و دستور دهید تا مکانیزمی برای تسهیل مراحل امنیتی و ضمانت اجرایی صدور ویزا در روند انتخاب میزبان های آینده تعریف و لازم الاجرا شود.

از حمایت همه جانبه همیشگی شما از تکواندوی جهان و ایران بسیار سپاسگزارم.

با احترام، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران».

انتهای پیام/

کد خبر: 1157499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =