عباسی: باید به فاطمی امین فرصت داده شود

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگانی که با ۲۰۰ امضا از شخص حجت الاسلام رئیسی دعوت کردند تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و با رای بالایی به وزرای کابینه اعتماد کردند چرا امروز طاقت نمی آورند تا رئیس جمهور کار خود را پیش ببرد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ، فریدون عباسی با اشاره به طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس، بیان کرد: اگر از ابتدا گذشته آقای فاطمی امین را بررسی می کردند همین بود که امروز نیز هست. از نظر مدیریتی تغییری نکرده است. کار وزارت صمت نیز بسیار سنگین است و مسئولیت سنگینی را وزیر صمت پذیرفته است. از نظر بنده باید به وزیر صمت فرصت داده شود. 

بیشتر بخوانید:

صالح‌آبادی: آرامش در بازار ارز برقرار است

وی افزود: بنده از ابتدا معتقد بودم که مجلس نباید نامه ای امضا کرده و از شخص آقای رئیسی دعوت کند تا رئیس جمهور شود. این دال بر این نیست که بنده با شخص آقای رئیسی مخالف باشم ولی بنده معتقد هستم ما که حزب نیستم که از دبیر کل حزب دعوت کنیم تا رئیس جمهور شود. چنین حزبی در کشور وجود ندارد. عده ای راه افتادند و نامه امضا کردند. بنده صحبتم این بود که  نمایندگان بعدها ممکن است قصد طرح سوال یا استیضاح از وزرا یا رئیس جمهور را داشته باشند. نمی شود ما خودمان از رئیس جمهور دعوت کنیم بعد به این سمت برویم.

رئیس جمهور دبیر کل حزب نبوده که با کابینه خود از قبل کار کرده باشد

وی در ادامه اظهار کرد: بنده از ابتدا گفتم بهتر است مجلس نامه ای برای دعوت از آقای رئیسی برای حضور در مقام ریاست جمهوری ندهد. اما یک عده از دوستان استدلال هایی داشتند و بالای ۲۰۰ نفر از نمایندگان نامه ای را امضا کرده و از آقای رئیس جمهور دعوت کردند تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. یک اتفاق نظری در این حوزه شکل گرفت. حال سوال بنده این است که چرا اکنون طاقت نمی آورند تا رئیس جمهور کار خود را انجام دهد؟ آقای رئیسی دبیر کل حزب نبوده که در داخل حزب با افراد کار کرده باشد یا برخاسته از حزبی باشد که یک نظریه اقتصادی داشته باشد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز افراد مختلفی در دولت کنار هم جمع شده اند؛ تا ادبیات این افراد با هم یکی شده و یکدیگر را بشناسند زمان می برد. ممکن این افراد باهم رفاقت هم داشته باشند اما همه این‌ها جای خود. اختلاف نظر در اجرا وجود دارد. باید به وزرای دولت فرصت داد. یک سال برای قضاوت عملکرد کابینه دولت کافی نیست. به نظر بنده باید نصف دوره ریاست جمهوری فرصت داده شود. زمانی که ما به وزرای کابینه بالای ۲۰۰ رای دادیم چرا از همان ابتدا مجلس دقت لازم را به خرج نداد که امروز پس از مدت کوتاهی به سراغ استیضاح رود.

مجلس اشتباه خود را بپذیرد و به دولت فرصت دهد

وی در ادامه تاکید کرد: از نظر بنده اصل موضوع از اول غلط بود. حالا که مجلس کار غلط انجام داده است باید صبور بوده و اجازه دهد تا شهریور سال آینده دولت کارها را پیش ببرد. 

عباسی افزود: باید اجازه دهیم حداقل رئیس جمهور تا دوسال کار خود را پیش ببرد. آقای فاطمی امین از ابتدا همین عملکرد را داشت. وی تغییری نداشته است. بنده قبل از وزارت ایشان یادآوری کردم که فرد محترم و دوست داشتنی است و دلش می خواهد برای کشور کار کند. اما مدیریت وی بیشتر فردی است. بیشتر به کارمند نیاز دارد. این برداشت بنده است. بنده گفتم شما آنطوری که در آستان قدس مدیریت می کردید در وزارت صمت نمی توانید کار را با آن شیوه جلو ببرید. به خاطر سلامتی که وزیر صمت در حوزه اقتصادی و اعتقادی داشت بنده به وی گفتم که برای وزارت صمت جلو بیاید اما گفتم باید شیوه مدیریتی تغییر کند؛ چراکه وزارت صمت به غذای مردم، لوازم خانگی، خودرو و سلامت مردم باز می گردد.

وزیر صمت به تنهایی نمی تواند امور وزارتخانه را پیش ببرد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: وزیر صمت نمی تواند به تنهایی در این وزارتخانه کار را جلو ببرد. باید افراد بزرگی در اطراف وزیر قرار گرفته و به آنها اجازه تصمیم گیری داده شود. اگر هم خطایی بود آن خطا از سوی وزیر پذیرفته شود. نمایندگان مجلس نیز در شرایط اقتصادی کنونی در خط مقدم هستند و باید پاسخگوی همه دغدغه های مردم باشند. مردم همه مشکلات خود را بر روی نماینده متمرکز می کنند. مگر نماینده چه چیزی در دست دارد؟  نماینده برای پاسخ به مشکلات مردم باید به سمت وزیر برود. وزیر نیز باید حداقل یک هیاتی داشته باشد که پاسخگو باشد. اگر وزیر وقت لازم را اختصاص ندهد و به پاسخگویی به نمایندگان مجلس اعتنا نکند، نماینده نیز به جایی می رسد که به سمت سوال می رود. بنده اصلا سوالاتی که از وزرا در مجلس طرح می شود را درک نمی کنم. وزرا باید مشغول کار اجرایی باشند. پاسخ ها نمایندگان را به طور کتبی ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =