پیش بینی قیمت طلای جهانی در سال آینده

نظرسنجی رویترز اعلام کرد که طلا در سال آینده با پایان یافتن چرخه انقباض فدرال رزرو اندکی افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نظرسنجی رویترز نشان داد که قیمت طلا در سال آینده به طور میانگین ۱۷۱۲ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس خواهد بود که نسبت به سطوح فعلی افزایش می‌یابد زیرا انتظار می‌رود پایان افزایش نرخ بهره آمریکا باعث احیای علاقه سرمایه‌گذاران به شمش شود. با افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی برای مقابله با تورم، طلا از بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس در ماه مارس به حدود ۱۶۵۰ دلار سقوط کرد.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلای جهانی با عقب نشینی دلار صعودی شد

نرخ‌های بالاتر با افزایش بازده سایر دارایی‌ها مانند اوراق قرضه دولتی و دلار که با طلا برای سرمایه‌گذاری رقابت می‌کنند، به طلا فشار آورد.

فرانک شالنبرگر، رئیس بخش تحقیقات کالا در شرکت  LBBW گفت: زمانی که بازار متقاعد شود که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد، مسیر را تغییر خواهیم داد. همچنین، بازده اوراق قرضه دولتی تعدیل شده بر اساس تورم ایالات‌متحده احتمالا حداقل تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ مثبت خواهد بود. در میان نرخ‌های واقعی مثبت در ایالات‌متحده و نرخ‌های رو به افزایش در اروپا، سرمایه‌گذاران احتمالاً از دارایی‌های بی‌بازده مانند طلا اجتناب خواهند کرد.

نظرسنجی از ۳۹ تحلیلگر و معامله گر نشان داد که میانگین پیش‌بینی‌ها برای طلا به ۱۶۶۰ دلار در هر اونس در سه ماهه چهارم سال جاری و ۱۶۵۸ دلار در سه ماهه اول سال آینده می‌رسد. پاسخ دهندگان پیش‌بینی‌های خود را از ماه آگوست و زمانی که یک نظرسنجی مشابه پیش‌بینی کرد طلا در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ۱۷۴۵ دلار در هر اونس خواهد بود، کاهش داده‌اند.

تحلیلگران اظهار کردند که بعید است طلا خیلی زیاد سقوط کند زیرا قیمت‌های پایین خرید بیشتر در آسیا و جواهرات را تشویق می‌کند. برخلاف طلا، حدود نیمی از تقاضای نقره از صنعت تامین می‌شود. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: کندی بازار جهانی بر تقاضای صنعتی نقره تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =