افزایش ۴۰ درصدی قیمت خودرو تا پایان سال/ سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو خوب است یا بد؟

کارشناس صنعت خودرو گفت: براساس پیش‌بینی‌ها قیمت خودرو تا پایان سال ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت، چرا که تورم کشور نیز به همین میزان است و این روند به آرامی صورت خواهد گرفت.

امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ با اشاره به وضعیت فعلی بازار خودرو و نوسانات اخیر آن اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها قیمت خودرو تا پایان سال ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت، چرا که تورم کشور نیز به همین میزان است و این روند به آرامی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: طی چند روز اخیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی با توجه به نوسانات ارز افزایش یافته و ارزش ریال به شدت کاهش یافته است، البته قیمت خودرو امروز به دلیل کنترل ارز حدودا ثابت ماند.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز خودرو دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱

او با اشاره به وضعیت بازار بورس،‌ بیان کرد: در دو هفته اخیر بورس به شدت قرمز شد و طبق گفته‌ها هزاران میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بورس خارج شده است که این به معنای انباشت سرمایه آزاد است.

کاکایی با بیان اینکه دولت برنامه‌های خوبی برای توسعه صنعت خودرو ندارد،‌ تصریح کرد: دولت به وعده‌های خودش در ماه‌های گذشته در زمینه صنعت خودرو عمل نکرده است.

عرضه خودرو در بورس کالا چه تاثیری بر بازار گذاشت؟

کارشناس صنعت خودرو درباره تاثیر عرضه خودرو در بورس بر بازار خودرو گفت: همانطور که شاهد هستیم خودروهایی که طی چندماه اخیر وارد بورس شدند، قیمتشان به تعادل رسید و کمتر دچار تنش شدند؛ به طور مثال قیمت خودرو شاهین به همین دلیل متعادل شده است.

کاکایی افزود: بنابراین در وضعیت فعلی بورس یک راه حل است و در شرایطی هستیم که برای کنترل قیمت و داشتن بازار شفاف چاره‌ای جز بورس نداریم. البته ناگفته نماند که بورس تنها می‌تواند به تعادل بازار کمک کند و زمانی که قیمت ارز افزایش یابد دیگر نمی‌تواند کمکی به بورس کند.

وی تصریح کرد: در مجموع فعلا اوضاع بازار خودرو شرایط خوبی ندارد و به عبارتی افراد به صورت کم یا زیاد در این بازار ضرر کرده‌اند.

خطر بزرگ راکد بودن بازار خودرو بر اقتصاد کشور

کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به اینکه آیا سرمایه‌گذاری در بازار خودرو خوب است، گفت: در شرایط فعلی همه افراد جامعه متضرر شده‌اند، بنابراین کسی که پول نقد دارد چاره‌ای جز سرمایه گذاری در خودرو، مسکن یا طلا و سکه ندارد، زیرا فرد با این کار می‌تواند ارزش پول خود را حفظ کند.

او با بیان اینکه سود در پی گردش پول ایجاد می‌شود، افزود: بازار خودرو در طول ۶ ماه گذشته به شدت راکد بوده که این خطر بزرگی است و متاسفانه در حال حاضر گردش پول در کشور کند شده است. مردم به شدت تمایل در سرمایه‌گذاری در خودرو ،طلا، سکه و مسکن دارند که این برای اقتصاد کشور بسیار خطرناک است زیرا خارج کردن پول از بورس نتایج خوبی به همراه ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =