صدا و سیما نیازمند یک حرکت انقلابی / سانسور دیگر جواب نمی‌دهد

کارشناس رسانه گفت: صدا و سیما نیازمند یک حرکت انقلابی است و باید عناصر متعهد و آگاه به علم روز رسانه و ارتباطات زمام امور این سازمان را به دست بگیرند.

زهیر اصفهانی کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره پوشش اتفاقات اخیر تلویزیون اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که رسانه ملی از دیرباز داشته این است که به روز نبوده و نتوانسته با گذشت اتفاقات همراه شود.

وی با بیان اینکه رسانه ملی ما  هنوز در زمینه علم رسانه و استفاده دقیق و به موقع از ابزار رسانه به مرحله بلوغ نرسیده است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین تکنیک‌ها در علم رسانه این است که اخبار را در کمترین زمان ممکن و با کمترین نقص به اطلاع مخاطبان رساند.

بی‌اعتماد به خارجی‌ها ناامید از داخلی‌ها؛ روایتی از نگاه مردم به رسانه‌ها + فیلم

اصفهانی افزود: متاسفانه علی‌رغم تاکیدات بسیار زیادی که در کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سعی شود تا در رسانه به صورت آفندی کار شود نه پدافندی، اما هنوز هم مشاهده می‌کنیم که سیاست‌گذاری درست و هوشمندانه‌ای در صدا و سیمای ملی ما وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد بسیار ضعیف سازمان صدا و سیما در زمینه اطلاع‌رسانی عنوان کرد: اتفاقات در کل دنیا در کمتر از چند ثانیه مخابره می‌شود اما صدا و سیمای ما از پرداختن به آن امتناع می‌کند و این جز ضعف در کارکردهای صدا و سیما پیامی را به مخاطب و دنیا نمی‌رساند و این همان مشکل بزرگی است که باعث شده تا مرجع خبری تعداد قابل توجهی از افراد جامعه ما از شبکه‌های داخلی به سمت شبکه‌های معاند و ضد انقلاب هدایت شوند.

کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: رسانه ملی به‌عنوان یک رسانه گسترده هنوز هم اثرات خود را در جامعه دارد ولی به شرطی که بتواند اعتماد مردم را به خود جذب کند، همانطور که مشاهده کرده‌ایم هر موقع صدا و سیما عملکرد به موقعی داشته توانسته تاثیر مثبتی نیز در جامعه داشته باشد.

وی تاکید کرد: تا موقعی که نتوانیم مرجع خبری مردم جامعه را از خارج از مرزها به داخل کشور هدایت کنیم در عصر خبری حرفی برای گفتن نخواهیم نداشت.

اصفهانی در پایان تاکید کرد: صدا و سیما نیازمند یک حرکت انقلابی است و باید عناصر متعهد و آگاه به علم روز رسانه و ارتباطات زمام امور این سازمان را به دست بگیرند و آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم هست را به اجرا بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =