بی‌اعتماد به خارجی‌ها ناامید از داخلی‌ها؛ روایتی از نگاه مردم به رسانه‌ها + فیلم

ما جهان پیرامون خود را از نگاه رسانه می‌بینیم در چنین دنیایی وقتی مرجعیت رسانه‌های داخلی از بین برود، دیگر نمی‌توان جامعه را از نگاه رسانه‌هایی که دغدغه‌های ملی دارند تماشا کرد، در این صورت مردم چشمشان را به رسانه‌هایی می‌سپرند که اهداف دیگری در سر دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، حالا دیگر جدیدترین خبرها تنها دست روزنامه‌ها نیست دنیای رسانه بزرگ‌تر شده، فقط یک کلیک کافی است تا به اخبار روز دنیا دسترسی پیدا کرد.

ما جهان پیرامون خود را از نگاه رسانه می‌بینیم. در چنین دنیایی وقتی مرجعیت رسانه‌های داخلی از بین برود، دیگر نمی‌توان جامعه را از نگاه رسانه‌هایی که دغدغه‌های ملی دارند تماشا کرد، در این صورت است که مردم چشمشان را به رسانه‌هایی می‌سپرند که اهداف دیگری در سر دارند.

روشن است که هر رسانه‌ای چارچوب خاص خود را دارد و طبق اصل آزادی رسانه‌ها نیز این یک امر طبیعی است. ما هم آگاهیم که برخی رسانه‌ها به دنبال ایجاد تغییر در نظام سیاسی کشورمان هستند. در این بین، سیاست‌های نابجا، تلویزیون ملی را از سبد مصرف رسانه‌ای خانواده‌ها خارج می‌کند. البته این به معنای اعتماد به شبکه‌های خارجی هم نیست.

دنیای امروز، دنیایی نیست که بشود اخبار را پنهان کرد، تولید اطلاعات و دسترسی به آن بسیار آسان شده کما اینکه فیلترینگ هم پاسخگو نبوده، پس سانسور خبری و بستن خبر عملا دیگر نه فقط ممکن نیست، بلکه باعث جذب مردم به شبکه های خارجی می شود.

مسئولان باید توجه کنند که آگاهی مردم بالا رفته. پس اگر اصلاحی در سیاست‌ها صورت نگیرد در این رقابت تنگاتنگ عقب خواهیم ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =