حمله تروریستی به بازار مرکزی ایذه ۶ شهید برجای گذاشت

در پی ورود یک تیم تروریستی به بازار مرکزی ایذه و تیراندازی به سمت مردم و بسیجیان تا این لحظه ۶ نفر شده اند.

​به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در پی ورود یک تیم تروریستی به بازار مرکزی ایذه و تیراندازی به سمت مردم و مأموران پلیس، تا این لحظه 5 نفر شهید و تعدادی هم شده‌اند.

تا این لحظه در این عملیات تروریستی یک کودک، یک پیرزن و دو مرد بین شهدا هستند.

اسامی شهدای حادثه تروریستی ایذه

رضا شریعتی 21 ساله، کیان پیرفلک 9 ساله، اشرف نیک‌پور 45 ساله

همچنین هویت دو نفر از شهدا که دو آقای حدوداً 30 ساله هستند هنوز مشخص نشده است. 

علی مولایی 23 ساله، بازعلی محمدی 60 ساله از مجروحان این حادثه هستند که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده‌اند. حال 8 نفر از مجروحان که در مراکز درمانی ایذه هستند وخیم اعلام شده است.

گفته‌ می‌شود در جریان تجمعاتی که پس از فراخوان رسانه‌های ضدانقلاب برگزار شده بود، حوالی بازار ایذه، سرنشینان دو موتورسیکلت با نزدیک شدن به جمعیت، مردم و مأموران پلیس را به رگبار بستند و متواری شدند.

در حال حاضر محدوده وقوع این حادثه و همچنین اطراف مراکز درمانی که مجروحان به آنجا منتقل شده‌اند با ازدحام جمعیت روبه‌رو است.

حیاتی معاون امنیتی استاندار خوزستان گفت: متأسفانه رأس ساعت 17:30 راکبان دو موتورسیکلت در حرکتی تروریستی به سمت مأموران و مردم شلیک کردند که تاکنون 5 نفر از شهروندان شهید شدند و 10 نفر از جمله چند مأمور مجروح شده‌اند.

وی ادامه داد: تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این حمله ادامه دارد. در حال حاضر وضعیت در شهر ایذه امن است.

حیاتی اضافه کرد: جلسه شورای تأمین به ریاست استاندار خوزستان برای بررسی وضعیت تشکیل شده و شناسایی و بازداشت عاملان این حمله تروریستی در دستور کار است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه در این حادثه 5 نفر شامل‌ یک دختر خردسال، یک مرد و 3 زن به شهادت رسیدند و 10 نفر مجروح شده‌اند، خاطرنشان کرد: حال تعدادی از آن‌ها وخیم است.

در جریان ناآرامی‌های عصر امروز در شهرستان ایذه، عده‌ای از آشوبگران نیز با حمله به حوزه علمیه این شهر، آنجا را به آتش کشیدند.

«نسا شیخ‌زاده» مدیر حوزه علمیه خواهران ایذه در این زمینه گفت: پیرو فراخوان‌های روزهای گذشته برای برگزاری تجمع اعتراضی در شهر ایذه، خوابگاه‌های خواهران و برادران را از قبل تخلیه کرده بودیم و هنگام آتش‌سوزی کسی درون حوزه علمیه خواهران و برادران حضور نداشت.

وی ادامه داد: متأسفانه شدت آتش سوزی و تخریب امکانات و تجهیزات حوزه علمیه برادران بسیار زیاد است و سه خودرو را هم به آتش کشیدند. اغتشاشاگران کم سن و سال بودند و خدا را شکر این آتش سوزی آسیب جانی در برنداشت.

اطلاعیه سپاه خوزستان درباره حمله تروریستی ایذه

سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در پی حادثه تروریستی شهادت جمعی از هموطنان در شهرستان ایذه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه یادآور شده است: «بدین وسیله به اطلاع امت شهیدپرور خوزستان می‌رساند گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سو استفاده از التهاب ایجاد شده در شهرستان ایذه با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آنها را به رگبار بستند در این بین پنج تن شهید و 10 نفر زخمی شدند».

در این اطلاعیه آمده است: «سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شهرستان ایذه به حضرت بقیه الله و نایب بر حقش امام خامنه‌ای و عموم مردم شهیدپرور خوزستان به ویژه خانواده مکرم آن عزیزان از خداوند متعال علو درجات برای روح آن شهدا بزرگوار و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارد».

در این اطلاعیه عنوان شده است: «امت شهیدپرور حزب الله به ویژه مردم فهیم و قدرشناس خوزستان و شهرستان ایذه با حضور گسترده و پر شور خود در آئین تشییع پیکرهای منور و مطهر شهدای این حادثه تروریستی بار دیگر عزم راستین و اراده فولادین خود در دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر آن را به نمایش خواهند گذارد».

تسلیت رئیس‌جمهور به خانواده‌ شهدای ایذه؛‌ مأموریت به استاندار خوزستان برای پیگیری واقعه 

رئیس‌جمهور در پی وقوع حادثه تروریستی تیراندازی در ایذه، در گفتگو با استاندار خوزستان ضمن مطلع شدن از جزئیات حادثه رخ داده دستور داد، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به فوریت عاملان و آمران این واقعه تروریستی را شناسایی و برای مجازات تحویل دستگاه قضایی دهند.

رئیسی همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این واقعه، دستور داد تا همه امکانات لازم برای رسیدگی به مجروحان این حادثه فراهم شود.

علی مولایی یکی از مجروحان حادثه تروریستی ایذه که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده بود شهید شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =