راه‌های اسکیرین‌شات گرفتن در ویندوز ۱۰ و ۱۱

اگر می‌خواهید روی رایانه‌ای که دارای ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ است اسکرین شات بگیرید، روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در این گزارش برخی روش‌ها برای گرفتن اسکرین شات از کل یا بخشی از صفحه در ویندوز ۱۰ و ۱۱ معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

آموزش مخفی کردن برنامه‌های نصبی در ویندوز۱۰

ساده‌ترین راه برای گرفتن اسکرین شات از کل صفحه در ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ این است که دکمه Print Screen (PrtScn) روی صفحه کلید خود را فشار دهید.

اسکرین شات در کلیپ بورد شما کپی می‌شود و برای ذخیره فایل، اسکرین شات را در هر برنامه‌ای که به شما امکان درج تصاویر را می‌دهد، مانند Microsoft Word یا Paint قرار دهید.

کلید ویندوز + صفحه نمایش

شما می‌توانید در ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ یک اسکرین شات بگیرید و به طور خودکار فایل را در پوشه Screenshots ذخیره کنید، می‌توانید کلید Windows + PrtScn را فشار دهید، صفحه شما کم نور می‌شود و یک اسکرین شات از کل صفحه شما در پوشه ذخیره می‌شود.

Alt + Print Screen

برای گرفتن فقط پنجره فعالی که در آن کار می‌کنید، می‌توانید Alt + PrtScn را فشار دهید، اسکرین شات در کلیپ بورد شما کپی می‌شود و برای ذخیره آن باید آن را در برنامه دیگری جایگذاری کنید.

ابزار Snip & Sketch در ویندوز ۱۰

اگر به دنبال سفارشی کردن، حاشیه نویسی یا اشتراک گذاری اسکرین شات هستید، Windows ۱۰ Snip & Sketch بهترین راه برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز است.

برای فعال کردن Snip & Sketch، می‌توانید از میانبر صفحه کلید Windows Key + Shift + S استفاده کنید، صفحه شما کم نور می‌شود و یک منوی کوچک در بالای صفحه ظاهر می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که از یک پنجره مستطیل شکل آزاد یا از کل آن اسکرین شات بگیرید.

با گزینه‌های Snip & Skitch، می‌توانید نحوه گرفتن اسکرین شات را انتخاب کنید

پس از گرفتن اسکرین شات در کلیپ بورد شما ذخیره و یک اعلان پیش نمایش در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود.

برای باز کردن برنامه Snip & Sketch و ذخیره، اشتراک گذاری یا ویرایش اسکرین شات با ابزارهای طراحی موجود، روی اعلان پیش نمایش ضربه بزنید.

پاور + افزایش صدا

برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰ با استفاده از سرفیس مایکروسافت، دکمه پاور + دکمه افزایش صدا را فشار دهید.

صفحه کم نور می‌شود و اسکرین شات در پوشه Pictures > Screenshots ذخیره می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1161046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =