طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان تصویب شد

مدیر عامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از تصویب طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، نجف‌پور کردی در ابتدای این نشست خبری با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی و با اشاره به سابقه پیشین صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دو گروه سهامدار صندوق ذخیره فرهنگیان هستند. از سال ۱۳۷۴ فرهنگیانی عضو صندوق شدند و ماهانه مبالغی را واریز کردند، صندوق هم سودآوری داشته و دولت هم سهم خود را مکلف است واریز کند. مجموع این مبالغ ارزش مالکانه دارد. 

مدیر عامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان چهار هولدینگ بزرگ دارد؛ گفت: شصت شرکت زیر مجموعه این چهار هولدینگ عمل می‌کنند که ارزش مالکانه این صندوق را شکل می‌دهند. 

بیشتر بخوانید

تسهیلات دانشگاه فرهنگیان برای جذب دکترمعلمان این دانشگاه

نجف‌پور با اذعان به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان دارای مشکلات و چالش‌هایی در سرمایه‌گذاری و بدهی‌های گوناگون است گفت: در پتروشیمی‌ها به تأمین کنندگان بدهی‌های سنگین داشته و داریم. بدهی‌های چند ده هزار میلیاردی در یکی ازبانک‌ها داریم. نبود سامانه جامع شفافیت، معوقات دولتی وعدم استقرار نظام مالی شرکتی از چالش‌های سنگین ماست. 

وی با بیان اینکه حل مسائل صندوق زمان بر است؛ گفت: شروع حل مسأله و برنامه ریزی برای حل چالش‌ها موضوعی است که در پیش گرفتیم. 

وی با بیان اینکه طرح احیای بانک سرمایه موضوعی فراقوه‌ای است و در مسیر تصمیم نهایی است؛ گفت: دیون صندوق در حال پرداخت است. انتظارات فرهنگیان در موضوع شفافیت عملکرد صندوق با حضور فرهنگیان و نمایندگان آنان جلساتی برگزار شد و ما در حال عمل به وظایف خود و تعهدات داده شده هستیم. جلساتی را برای افزایش سودآوری با فعالان پتروشیمی داشتیم و قدم‌هایی برای اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری گرفته شد. در بخش ریسک‌های حقوقی بین سیزده تا هفده همت پرونده‌های حقوقی داشتیم که به کمک وکلای نخبه قدم‌های محکمی با همکاری و هماهنگی حاکمیت برای حل مشکلات فرهنگیان عضو صندوق برداشتیم. 

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان هفته گذشته به تصویب هیأت امنای این صندوق رسید.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه نظام انتصابات صندوق مبتنی بر شایسته سالاری است؛ افزود: چالش دیگری که داشتیم و امروز برای این مسأله صحبت کردیم در مورد تقویم ارزش مالکانه بود. موضوعی که در آن مطرح کردیم علاوه بر پولی که فرهنگیان در هنگام بازنشستگی به عنوان حق السهم دریافت می‌کردند؛ پولی بابت حق السهم در هنگام بازنشستگی دریافت کنند. ده سال است این بخش از اساسنامه بلاتکلیف مانده بود. مدیران برای حل مشکلات آن موانعی در راه می‌دیدند. 

وی در تشریح علل تأخیر حل ارزش مالکانه گفت: اگر قرار باشد هر مجموعه اقتصادی بورسی شود باید شرایط متعددی را رعایت کنند در حالی که هولدینگ‌های صندوق دارای پرونده‌های متعدد حقوقی بودند که امکان بورسی شدن صندوق با آن پرونده‌ها ممکن نبود. 

نجف‌پور کردی افزود: در زمان تحویل ارزش هم مسائل مالیاتی پیش می‌آمد که بیست و پنج درصد باید به مالیات داده می‌شود که به معنای از دست رفتن حق معلمان بود. با استقرار دولت جدید و نارضایتی معلمان باید کارهایی صورت می‌گرفت. کارگروه ویژه‌ای در صندوق تشکیل دادیم و جلساتی بالغ بر هزار و پانصد ساعت برگزار شد. روش‌های دهگانه تعیین ارزش مالکانه بررسی شد و در نهایت هفته گذشته ارزش مالکانه به تصویب هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =