آغاز تولید ساینا اس دوگانه سوز

مدیر پروژه ساینا اس دوگانه‌سوز سایپا گفت: از بهمن امسال در شرکت سایپا سیتروئن، تولید ساینا اس آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد نیستانی مدیر پروژه ساینا اس دوگانه‌سوز سایپا گفت:پس از وقفه چند ساله در تولید محصول سواری دوگانه‌سوز در گروه سایپا که عمدتا ناشی از سختگیرانه‌تر شدن استانداردهای خودروهای دوگانه‌سوز بود، بر اساس دستور ویژه مدیرعامل گروه، مجدد برنامه‌ریزی توسعه و تولید این گونه از محصول از ابتدای سال در دستور کار معاونت مهندسی قرار گرفت.

به گفته او، موضوع صرفه اقتصادی استفاده از سوخت پاک CNG بر کسی پوشیده نیست و با توجه به وجود زیرساخت جایگاه‌های شارژ گاز و توسعه شرکت داخلی سازنده قطعات CNG گرایش به این نوع خودرو مطلوب خودروساز و مشتری است.

نیستانی تاکید کرد: با توجه به قوانین و جرایم مرتبط با مصرف سوخت خودروها که به خودروساز تحمیل می‌شود، اضافه کردن محصولات دوگانه‌سوز به ناوگان تولیدی، از شدت این جرایم خواهد کاست.

به گفته او، با همت و مشارکت مرکز تحقیقات و نوآوری و شرکت های مگاموتور و سازه‌گستر و همکاری سایپا سیتروئن و بخش‌های فنی داخلی سایپا پروژه توسعه محصول ساینا اس دوگانه‌سوز به طور جدی از خرداد امسال آغاز شد.

مدیر پروژه ساینا اس دوگانه‌سوز گفت: این محصول با حفظ ویژگی‌های خودروی پایه بنزینی به سامانه گازرسانی نسل چهار، به تزریق سوخت تناوبی در منیفلید ورودی هوا و واحد الکترونیک یکپارچه کنترل گاز و بنزین مجهز است.

او بابیان اینکه پیشرانه این خودرو موتور M15 دوگانه‌سوز با توان حداکثر ۵۴کیلووات در حالت سوخت گاز بوده است، گفت: این موتور با اختلاف کم از توان خروجی در حالت بنزین، باعث تغییر عملکرد نامحسوس هنگام تغییر وضعیت سوخت شده و در مجموع عملکرد خوبی فراهم می‌کند.

نیستانی گفت: با توجه به حجم ۶۲ لیتری مخزن گاز نصب شده روی این خودرو، پیمایشی در حدود ۲۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی و بیش از ۲۳۰ کیلومتر در شرایط رانندگی جاده خواهد داشت.

او گفت: در این خودرو از شیربرقی مخزن که ایمنی بیشتر مدار پرفشار سامانه گاز را فراهم می سازد برای اولین بار استفاده شده است. همچنین با توجه به پیش‌بینی کاربری تاکسی از این خودرو و در نتیجه کارکرد طولانی تر، به منظور ارتقاء عملکرد و دوام بیشتر جلوبندی خودرو، از نیم اکسل‌های تقویت شده در محور جلوی خودرو و سیستم ترمزگیری  قوی تر نسبت به نوع بنزینی استفاده شده است.

مدیر پروژه ساینا اس دوگانه‌سوز گفت: در تامین قطعات گازسوز مانند: مخزن، شیربرقی، رگلاتور و ... سعی بر این بوده تا حد امکان از توانایی شرکت‌های داخلی مورد تایید سازمان استاندارد بهره برداری شود تا وابستگی و ارزبری به حداقل ممکن برسد.

به گفته او، هم اکنون این محصول آزمون‌های سطح خودرو را با موفقیت انجام داده و مرحله اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد در دستورکار قرار گرفته است.همچنین کالیبراسیون آلودگی یورو ۵ نیز در حال انجام است که به زودی موفق به اخذ تاییدیه از سازمان حفاظت محیط زیست خواهیم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =