اولین رویداد هم‌مسیر با کارآفرینان موفق در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

اولین رویداد هم مسیر با کارآفرینان موفق (با محوریت صنایع غذایی و کشاورزی) در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین رویداد هم‌مسیر با کارآفرینان موفق (با محوریت صنایع غذایی و کشاورزی) به همت معاونت فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات و با همکاری دانشکده علوم کشاورزی و صنایع غذایی این واحد برگزار شد.

در این گردهمایی فناورانه، داود ثمری استاد کارآفرینی دانشگاه و معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات به تشریح اهداف و چشم‌اندازهای برگزاری اینگونه رویدادها پرداخت و با اشاره به ایجاد دبیرخانه رویدادهای فناورانه در واحد علوم و تحقیقات، گفت: تعامل دانشگاه با صنعت و بالعکس با وجود برگزاری رویدادهای انتقال تجربه و فناورانه ممکن است. در معاونت فناوری و نوآوری، برنامه‌ریزی هدفمند و مدون برای برگزاری انواع رویدادهای فناورانه در دست اقدام است.

امیر محمدی‌نژاد رئیس دانشکده علوم کشاورزی و صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات بر لزوم توسعه حمایت‌های همه جانبه از سوی دانشگاه و صنعت برای دانشجویان به ویژه دانشجویان خلاق و صاحب ایده تاکید کرد و افزود: در همه فعالیت‌های اقتصادی حضور استارت‌آپ‌ها و رویدادهای فناور دیده می‌شود و بخش کشاورزی نیز برای مدیریت مسائل و چالش‌های کنونی و آینده خود در جهت توسعه پایدار از اینگونه رویدادها سود می‌برد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های این دانشکده برای ارتقای ارتباط با صنعت و جامعه در دو بخش کشاورزی و صنایع غذایی، اظهار داشت: دانشکده علوم کشاورزی و صنایع غذایی با ایجاد کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی، در جهت جذب طرح‌های کلان کشاورزی و صنایع غذایی است و از این طریق امکان ایجاد فرصت‌های پژوهشی و شغلی برای دانشجویان میسر خواهد شد. از جمله برنامه‌های این دانشکده جهت جذب کارآموزان و کارورزان، توسعه کمی و کیفی گلخانه آموزشی واقع در سایت دانشگاه است.

محمدی نژاد خاطرنشان کرد: رویدادهای فناورانه بخش کشاورزی در آینده با استفاده از دانش و سرعت هرچه بیشتر به کمک بخش کشاورزی و دامپروری خواهند آمد و بسیاری از مشکلات ناشی از موازی کاری و فرایندهای پیچیده اداری از میان برداشته خواهد شد.

در ادامه این نشست،  امیررضا ثابت مدیر گروه صنایع غذایی «نامی‌نو» به راهکارهای کسب تجربه و چالش‌های موجود در بازار تولید محصولات غذایی پرداخت و گفت: ما امروز کمبود کار نداریم بلکه آدم کاری نداریم. افراد موفقی که توانسته‌اند در حوزه صنایع غذایی موفق عمل کنند و باعث افتخار کشور شوند، به این دلیل است که پشتکار داشتند و با اندک سرمایه و پشتوانه کم، تمام تلاش خود را به صحنه آوردند. الان هم هستند افرادی که در حال کار آفرینی هستند و نتیجه تلاش خود را در آینده مشاهده می‌کنند. 

وی با اشاره به تجربیات از گذشته تاکنون، بزرگترین سرمایه کنونی در موفقیت نسبی برند تولیدی خود را در کسب تجربه فراوان در کنار دانش فنی و اطلاعات علمی دانست و افزود: معتقدم اگر امروز صنعت، تحقیق و توسعه قوی و استراتژی برای آینده نداشته باشد محکوم به فناست. به نظر من هر مجموعه باید بیش از نیمی از درآمدش را در خود مجموعه سرمایه گذاری کند و اگر تحقیق و توسعه نباشد، آن شرکت و مجموعه بعد از مدتی حذف خواهد شد. نامی نو با دانشگاه‌های اصفهان همکاری خوبی دارد و قطعا از تعامل با همه پژوهشگران و فناوران واحد علوم و تحقیقات نیز استقبال خواهد کرد.

 مسعود هنرور استاد گروه صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات و فعال حوزه صنعت غذا (کارخانه قند) در ادامه، ضمن تاکید بر اثرگذاری و اثربخشی برگزاری رویدادهای فناورانه جهت انتقال تجربه از صنعت به دانشگاه و بالعکس، به لزوم توسعه ارتباطات دانشجویان با کارخانجات مختلف صنایع غذایی پرداخت و گفت: مسیر موفقیت در ایجاد کسب‌وکار و کارآفرینی از طریق تقویت روحیه پرسشگری بین دانشجویان صورت می‌گیرد. دانشجویان باید با طرح پرسش‌های حتی به ظاهر ساده و سطحی، کم کم به مسئله و مشکل اصلی صنعت واقف شوند تا بتوانند از طریق پژوهش‌های مسئله محور و هدفمند به رفع مشکلات کمک کنند.

در پایان، رامونا مسعود دکتری تخصصی صنایع غذایی و فعال در حوزه استانداردسازی به راهکارهای عملیاتی و کاربردی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی بهتر پس از فارغ التحصیلی پرداخت. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1163435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =