شرایط و ضوابط نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی چگونه است؟

نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس ضوابط تعریف شده از سوی دانشگاه انجام می‌شود و دانشجویان متقاضی می توانند با توجه به شرایط اعلامی ثبت نام کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی دانشجویان در هر ترم خواستار نقل و انتقال هستند. حال در این وضعیت راهنمایی متقاضیان درباره چگونگی نقل و انتقالات می‌تواند آنها را از حقوق خود آگاه کند. دانشجویان در صورت نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباط  و نظام وظبفه می‌توانند اقدام به نقل و انتقال کنند. دانشجویان باید در دانشگاهی که در آن پذیرفته شدند، حتما یک ترم تحصیلی را گذرانده باشند تنها استثنایی که در این مورد برای واجدین شرایط میهمانی است که از بدو ورود می‌توانند انتقالی بگیرند.

وضعیت انتقال دانشجویان در دوره‌های خودگران چگونه است؟

درضمن دانشجویان پذیرفته شده در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد صرفا می‌توانند میهمان شوند، اما انتقالی منحصرا برای دانشجویانی است که با آزمون پذیرفته شدند. دانشجویان دوره‌های خودگردان تنها می‌توانند در واحدهای مجری خودگردان انتقالی یا میهمانی بگیرند.

دانشجویان متقاضی انتقالی یا میهمانی، حتما باید درخواست خود را در دانشگاه‌هایی ثبت کنند که رشته مورد قبولی یا گرایش آنها را داشته باشند. دانشجویانی که مجوز میهمانی را اخذ کردند تنها با موافقت واحدهای مبدا و مقصد می‌توانند پایان نامه خود را در دانشگاه پذیرفته شده به عنوان میهمان اخذ کنند. همچنین  انتقال دانشجویان از واحدهایی که به صورت غیر حضوری تحصیل می‌کنند  به سایر واحدها ممنوع است. دانشجویان واحدهای بین المللی تنها می‌توانند در واحدهای بین المللی درخواست انتقالی دهند. شایان ذکر است، انتقال یا میهمانی دانشجویان پژوهش محور ممنوع است.

بررسی وضعیت انتقال دانشجویان باردار و بیمار

میهمانی دانشجویان زن در دوره بازداری، پس از تایید کمیسیون پزشکی استان و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است. میهمانی دانشجویان بیمار در صورت عدم امکان دریافت خدمات درمانی مورد نیاز در محل تحصیل به شرط تایید کمیسیون پزشکی استان و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است. همچنین میهمانی دانشجویان دارای بیماری‌های زمینه کرونا به شرط تایید کمیسیون پزشکی استان و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.

ضوابط مهمانی بر اساس ازدواج و متارکه

در صورتی که دانشجو پس از ثبت نام در دانشگاه آزاد  ازدواج دائم نموده کرده باشد با ارائه مدارک لازم، می‌تواند نسبت به ثبت درخواست انتقال یا میهمانی به یک از واحدهای دانشگاه آزاد محل سکونت و اشتغال همسر خود اقدام کند.  درضمن دختران دانشجو به محل سکونت والدین یا همسرشان منتقل می‌شوند. البته این امکان به استثنای دانشجویان رشته‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری که رشته‌های آنها صرفا در چند واحد وجود دارد.  درضمن انتقال یا میهمانی دانشجویان متاهل زن که بعد از ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی از همسر خود جدا شدند به شهر محل سکونت خانواده خود ممکن است.

نقل و انتقال برای خانواده شاهد و ایثارگر

انتقال یا میهمانی دانشجویان آزادگان، اسرا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسرو فرزندان آنها و دانشجویان شاهد در بدو پذیرش یا پس از ثبت نام با ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است. میهمانی جانبازان ۱۰ و بالاتر، همسر و فرزندان آنها، رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه درجبهه تا قبل ۲۴ مهر ۶۷ با ارئه مدارک لازم به هر یک از وا۰حدهای دانشگاهی امکان پذیر است. منظور از دانشجویان شاهد در این ضابطه پدر، مادر، همسر و فرزند شهید یا مفقود الاثر است.

میهمانی دانشجویان معلول

میهمانی دائم آن دسته از دانشجویانی که دارای معلولیت جسمی و حرکتی شدید، روشندل و ناشنوایی شدید باشند در صورت تایید مراجع ذی صلاح سازمان بهزیستی تائید کمیسیون پزشکی( آستان و کمیسیون قل و انتقال دانشجویی دانشگاه پس از ثبت نام اولیه در واحد دانشگاجهی مبدا از بدو قبولی امکان پذیر است. میهمانی دائم آن دسته از دانشجویانی که کمیسیون پزشکی استان بیماری آنها را صعب العلاج تشخیص داده است نظیر ام اس، سرطان، دیالیز، و هموفیلی و ...)دانشجویی که به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.

ضوابط میهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی

میهمانی دانشجویانی که در عضویت تیم‌های ملی فدراسیون‌های ورزشی بوده و با تایید وزارت وزرش و جوانان حضور آنها در مسابقات رسمی گواهی می‌شود، دانشجویانی که در تیم‌های ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی عضویت دارند با دانشگاه و تایید معاونت ورزش دانشگاه امکان پذیر است.

شرایط انتقالی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی

دختران دانشجو به محل سکونت والدین یا همسرشان منتقل می‌شوند به استثنای دانشجویان رشته‌های پزشکی داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری که رشته‌های آنها صرفا در چند واحد وجود دارد، بقیه دانشجویان دختر به شهر محل زندگی یا نزدیک‌ترین واحد به محل به محل زندگیشان منتقل می شوند.

 میهمانی بر اساس تحصیل چند دانشجو در یک خانواده

در صورتی که بیشتر از یک نفر از افراد تحت تکفل خانواده ( پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند به طور همزمان در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل باشند میهمانی یک نفر یا بیشتر به هریک از واحدهای دانشگاهی به شریط موافقت واحدهای مبدا و مقصد با ارائه مدارک لازم امکان پذیر است.

ضابطه میهمانی بر اساس فوت والدین، همسر و فرزند

میهمانی دانشجویان مجری که پس از انتخاب رشته محل دانشگاه پدر یا مادر و همچنین دانشجویان متاهل که همسر یا فرزند آنها فوت کنند با ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =