سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد کرج منصوب شد

با صدور حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، سید مجید تولیت ابوالحسنی به عنوان سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد کرج منصوب شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،   دبیر هیات امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اسنان البرز و واحد کرج طی حکمی دکتر سید مجید تولیت ابوالحسنی به عنوان سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد کرج منصوب شد.

 حسین کلانتری خلیل آباد در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد کرج با اشاره به بودجه دانشگاه بیان داشت: دانشگاه علاوه بر درآمد شهریه ای نیاز به تبدیل به احسن املاک و همچنین درآمد غیرشهریه ای دارد تا در آینده به مشکلات مالی دچار نشود و در این زمینه  وظیفه کنونی استادان صرفا فقط تدریس نیست، بلکه باید در زمینه کسب درآمد غیرشهریه ای نیز فعال باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به سوابق علمی و اجرایی دکتر تولیت ابوالحسنی گفت: احیای رشته ها و میان رشته ای ها در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، ارتباط مجموعه دانشکده کشاورزی با سازمان های ملی که در استان البرز حضور دارند، تغییر نگرش در پایان نامه ها و طرح ها، توجه به ایجاد مجموعه دانش بنیان در حوزه های مختلف از جمله صنایع تولید و صنایع تبدیلی، تولید محصولات استراتژیک از قبیل بذر، اصلاح زعفران و صیفی جات، تولید قارچ داروئی یا مصرفی و خوراکی، تولید و تکثیر درختان مثمر، تکثیر تجاری ارقام و گونه های ارزشمند زینتی، فعالیت در زمینه امنیت غذایی، استفاده بهینه از فضای های نگهداری احشام و فعالیت در زمینه تولید بلدرچین و ...، فراوری گیاهان دارویی، تولید نشا های پیوندی و نهال های دیگر از جمله انتظاراتی است که از رئیس  و اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی می رود و مجموعه مدیریتی دانشگاه آمادگی فراهم نمودن بستر لازم جهت فعالیت مطلوب را دارد و از طرح ها و ایده های استادان حمایت خواهد نمود.

در ادامه این مراسم از زحمات دکتر خداداد مصطفوی در دوران تصدی رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد کرج تقدیر به عمل آمد و حکم سرپرستی دانشکده به دکتر سیدمجید تولیت ابوالحسنی اهداء گردید.

در این حکم آمده است: با استعانت از عنایات الهی و بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری، مصوبات شورای عالی فرهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی های موجود، تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح، منافع و شئون دانشگاه و نیز انجام امور و وظایف محوله به شرح ذیل نمایید.

  1. همکاری در پایش رشته های موجود، ایجاد و گسترش رشته های جدید و میان رشته  ها؛
  2. ارتباط موثر با دستگاه های اجرایی، صنعت و جامعه در راستای عقد قراردادهای پژوهسی، فناوری و نوآوری؛
  3. همکاری و نظارت بر فعالیت و عملکرد اعضای هیات علمی و سایر کارکنان دانشکده؛
  4. مشاوره در  امور پژوهشی آموزشی، تولیدی ٍ، بازرگانی و ... در حوزه های مرتبط به صرفه و صلاح دانشگاه؛
  5. پیگیری ایجاد واحد های تحقیق و توسعه، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان؛
  6.  همکاری در تنوع بخشی به درآمدهای دانشگاه؛
  7. پی گیری و اجرای دوره های آموزشی –تخصصی و مهارتی؛
  8. همکاری در راه اندازی تورهای پروژه یاب در دانشکده؛
  9. برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران گروه و اعضای هیات علمی و تبیین بخشنامه ها و سیاست های پژوهشی، آموزشی و بودجه ای دانشگاه؛
  10. همکاری در ایجاد و گسترش فعالیت سراهای نوآوری؛
  11. نظارت بر حسن اجرای مصوبات ابلاغ شده از سوی رییس دانشگاه و یا معاونان ایشان؛
  12.  ایجاد هماهنگی و نظارت بر امور آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی و فرهنگی دانشکده؛
  13.  نظارت، ارزیابی و هماهنگی در اجرای امور گروه های آموزشی؛
  14.  نیازسنجی و پروژه یابی با توجه به تخصص های موجود در گروه های آموزشی دانشکده؛
  15. امکان سنجی راه اندازی هنرستان و مدارس عالی مهارتی کشاورزی؛
  16. راه اندازی گلخانه های آموزشی- تحقیقاتی هوشمند؛
  17. پیگیری ایجاد بخش کشاورزی هوشمند با هدف کاهش هزینه ها و افزایش کارآیی.

لازم به ذکر است سید مجید تولیت ابوالحسنی دارای مدرک دکترای تخصصی اکوفیزیولوژی گیاهان دارویی و عضو هیات علمی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بوده و مدیر و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان یزد، مدیر برنامه ریزی و تدوین برنامه های پژوهشی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، مدیرکل نظارت و ارزیابی مراکز آموزشی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران از جمله سوابق اجرایی نامبرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1163986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =