فرانسه و آرژانتین؛ آخرین بازی خطر در جام جهانی قطر/ آمار نسبتاً برابر است

امشب ورزشگاه لوسیل دوحه قطر شاهد آخرین دوئل دو قاتل فوتبالی است که سخت بدنبال قهرمانی هستند و هردو بهانه خوبی برای فتح جام جهانی۲۰۲۲ دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، آرژانتین و فرانسه بعد از ۶ بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ حالا برای فتح جام به مصاف یکدیگر می‌روند.

آرژانتین در بازی‌های ۹۰ دقیقه‌ای  با یک شکست و یک مساوی و چهار پیروزی توانست خود را به فینال برساند و در مقابل خروس‌های مدعی قهرمانی، با پنج پیروزی و یک شکست به رقابت نهایی رسیدند. همچنین هر دو فینالست با کسب شش امتیاز در مرحله گروهی به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کردند. آبی سفیدها در قطر تا کنون پنج بار دروازه خودشان را بازشده دیدند و فرانسوی‌ها با چهار گل خورده آمار بهتری داردند.

بیشتر بخوانید:

رقابت‌های جام جهانی قطر| کرواسی به عنوان سومی رسید

نکته قابل توجه درباره شرایط تیمی و جو حاکم بر کمپ تمرینی دو تیم، بیماری‌های واگیردار بازیکنان فرانسه است که از این نظر تحت فشار هستند رافائل واران و ابراهیما کوناته آخرین بازیکنان خروس‌ها هستند که دچار بیماری شدند اما اوضاع در کمپ آرژانتین بهتر است و اکثر توجهات به لیونل مسی است که در آخرین مصاحبه‌اش درباره آخرین جام جهانی خود گفت: بازی با فرانسه آخرین بازی من در جام جهانی است.

شاید جالب باشد که نگاهی به بازی‌های این دوتیم در طول تاریخ جام جهانی بیندازیم و آمار کلی رقابت این دو قدرت فوتبال را هم بررسی کنیم: این برای بار چهارم است که خروس‌ها و آبی-سفیدها در جام جهانی به سراغ یکدیگر می‌روند؛ قدیمی ترین بازی این دو تیم به ۹۲ سال پیش برمی‌گردد که آرژانتیین‌ پیروز میدان بودند و در دو رقابت بعدی هم یک پیروزی دیگر برای آرژانتین و یک پیروزی برای فرانسه رقم خورد که آن‌ را در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ با برتری سه بر چهار توانست کسب کند.

از نظر تعداد بازی برده در جام جهانی، برتری با آرژانتین است.از نظر تعداد قهرمانی جهان، هر دو غول فوتبال با هم برابرند؛ هم فرانسوی‌ها و هم آرژانتینی‌ها دو بار قهرمان شدند، هرچند آخرین قهرمانی آرژانتین برای ۳۶ سال پیش است و از آخرین قهرمانی فرانسه تنها ۴ سال می‌گذرد.

بهترین خط حمله جام جهانی ۲۰۲۲ با ۱۳ گل زده برای خروس‌هاست و آرژانتین با ۱۲ گل زده دقیقا یک رده پایین تر از فرانسه ایستاده است.

از دیگر نکات مهم این فینال جذاب، رقابت ستاره‌ها در کهکهشان سبز است؛ فینالی که با رقابت امباپه و مسی از جذابیت دو چندانی برخوردار است. حال باید منتظر بیست‌ودومین قهرمان جام جهانی بود و دید که آیا فرانسه می‌تواند برای دوسال پیاپی قهرمان جهان شود یا مسی در آخرین بازی جام جهانی‌اش بعد از ۳۶ سال جام را به خانه می‌برد.

به گزارش ایسکانیوز، یک‌شنبه ساعت ۱۸:۳۰؛ ورزشگاه لوسیل دوحه قطر شاهد آخرین دوئل دو قاتل فوتبالی است که سخت بدنبال قهرمانی هستند و هردو بهانه خوبی برای فتح جام جهانی۲۰۲۲ دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =