لاغری/ نکات مهم درباره رژیم غذایی بدن‌سازی که باید بدانید

تمرینات بدن‌سازی بر روی ساخت عضلات از طریق وزنه زدن و تغذیه صحیح تمرکز دارد. حتی اگر شما به‌صورت تفننی ورزش می‌کنید، بازهم بهتر است بدانید که بدن‌سازی یک سبک زندگی است.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، حتماً باید شش بار در روز و هر 2 تا 3 ساعت یک‌بار غذا بخورید چراکه این کار مانع از افت قند خونتان می‌شود و علاوه بر تأمین انرژی موردنیاز بدن، عضلاتتان را نیز تقویت می‌کند.

از انواع پروتئین استفاده کنید. منابع مختلف پروتئین مثل تخم‌مرغ، ماهی سالمون، ماست یونانی، ماهی ساردین، آب‌پنیر، مرغ و گوشت بدون چربی هستند.

بیشتر بخوانید:

لاغری / چگونه با آجیل خوردن وزن کم کنیم؟

حتماً به‌اندازه کافی کربوهیدرات مصرف کنید. قبل و بعد از تمرینتان از کربوهیدرات‌های سالم مثل جو دوسر، برنج قهوه‌ای، بلغور و سیب‌زمینی استفاده کنید.

مصرف سبزیجات را فراموش نکنید. سبزیجات نه‌تنها کربوهیدرات بدن شمارا تأمین می‌کنند بلکه فیبر موجود در آن معده شمارا پر نگه می‌دارد و باعث جذب بیشتر پروتئین در بدنتان می‌شود.

چربی‌های مفید مصرف کنید. چربی برای سلامت عمومی بدن و محافظت از عضلات بسیار مهم است. حتماً از منابع سالم و مفید چربی مثل روغن بذر کتان استفاده کنید.

داشتن برنامه غذایی مناسب چه برای ورزشکاران و چه افراد معمولی یک امر ضروری و واجب است چراکه با داشتن برنامه می‌توان مقدار غذای موردنیاز بدن را تأمین و از مصرف غذاهای اضافی نیز پرهیز کرد. اکثر باشگاه‌های ورزشی علاوه بر مربی، متخصصین تغذیه‌ای هم دارند که در کنار ورزش توصیه‌شده از طرف مربی آن‌ها هم برنامه غذایی لازم را برای ورزشکار تجویز کند؛ اما در مواقعی به یک متخصص تغذیه خارج از باشگاه نیز نیاز است تا زودتر و سریع‌تر به نتیجه رسید. ما به شما بهاره غفاری را پیشنهاد می‌دهیم که می‌توانید با مراجعه به سایت غفاری دایت و کلیک بر روی رژیم من برنامه غذایی را دریافت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =