راه‌اندازی سامانه‌ مشابهت‌یاب یکپارچه پروپوزال‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی سامانه‌ مشابهت‌یاب یکپارچه پروپوزال‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور افزایش رضایتمندی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، مدیریت یکپارچه امور پژوهشی و نظارت هرچه بیشتر و مؤثرتر بر روی کیفیت پروپوزال‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، روند بررسی پیشینه پژوهشی پیشنهاده (مشابهت‌یابی پروپوزال‌ها) پس از یک ماه دوره‌ آزمایشی و بررسی بازخوردهای ارسال شده توسط کاربران به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. 

بیشتر بخوانید:

صدور مجوز راه‌اندازی دانشکده موضوعی هوش مصنوعی در واحدهای کرج و قزوین

وی با بیان اینکه سریع‌ترین الگوریتم‌های موجود در طراحی سامانه مشابهت‌یاب استفاده شده  تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نتیجه‌ بررسی به دانشجویان اعلام شود، اظهار کرد: از آنجایی که روند بررسی پیشینه پژوهش به ‌عنوان یکی از مراحل گردشکار پروپوزال‌های دانشجویان در پژوهشیار انجام می‌شود، از این پس دانشجویان دیگر نیازی به ثبت‌نام در سایر سایت‌ها و سامانه‌ها برای بررسی پیشینه پژوهش خود ندارند.

علی اکبری صرفه جویی مالی برای دانشجویان از دیگر مزیت های سامانه‌ مشابهت‌یاب یکپارچه پروپوزال‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: باتوجه‌ به ماهیت سامانه‌ مشابهت‌یابی تعبیه شده در پژوهشیار، هزینه‌های پرداختی توسط دانشجویان برای بررسی پیشینه پژوهش بسیار کمتر از موارد مشابه در سایر سایت‌ها و سرویس‌ها است. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه  جلوگیری حداکثری از سرقت علمی از دیگر ویژگی‌های سامانه‌ مشابهت‌یاب یکپارچه پروپوزال‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه آزاد است، گفت: از آنجایی ‌که سامانه‌ پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی دارای یکی از بزرگ‌ترین مخازن پروپوزال‌ها و پایان‌نامه/رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کل کشور است، عمل مشابهت‌یابی بر روی منابع این سامانه می‌تواند تا حد بسیار زیادی از سرقت علمی در پایان‌نامه/رساله‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: با استفاده از سامانه‌ مشابهت‌یابی پیاده‌سازی شده، در آینده نزدیک می‌توان به داده‌کاوی در پروپوزال‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان پرداخت که این خود می‌تواند چشم‌انداز جدیدی در بررسی محتوایی نوشتارهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایجاد کرده و امکان انجام سیاست‌گذاری‌های جدید توسط مدیران دانشگاه را فراهم آورد. همچنین در آینده نزدیک، روند مشابهت‌یابی بر روی پایان‌نامه/رساله‌های دانشجویان در سامانه‌ی پژوهشیار نیز انجام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =