زنگ خطر موج جدید کرونا به صدا درآمد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به موج جدید همه‌گیری کرونا در جهان و در کشور بر رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا سهرابی افزود: با توجه به شیوع موج جدید همه‌گیری کرونا در برخی کشورهای جهان و تایید ورود سویه‌های جدید به کشور از سوی وزارت بهداشت، مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی نظیر کرونا و آنفلوانزا اهتمام بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

پیک جدید کرونا در کشور با ۳ سویه آغاز خواهد شد

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی همه مردم باید تا جای ممکن از حضور غیرضروری در مکان‌های تجمعی و بسته خودداری کنند و در صورت حضور در چنین مکان‌هایی علاوه بر برقراری تهویه مناسب حتما از ماسک تنفسی مناسب استفاده کنند.

سهرابی استفاده از ماسک و برقراری تهویه مناسب را در مکان‌هایی مانند مدرسه و دانشگاه‌ بسیار مهم عنوان کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه با اشاره به آمادگی مراکز جامع خدمات سلامت تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای ارایه خدمات بهداشتی درمانی به افراد توصیه کرد در صورت داشتن علایم بیماری‌های تنفسی شامل عطسه، سرفه، آبریزش بینی، تب و لرز حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: افراد مبتلا به علایم تنفسی علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در منزل مانده و برای پیشگیری از ابتلای سایر افراد خانوده اصول بهداشتی و قرنطینه را رعایت کنند. توجه به تغذیه سالم و انجام ورزش‌های مناسب نیز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی افراد کمک کند.

سهرابی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم، رعایت توصیه‌ها و تمهیدات بهداشتی بتوان از گسترش بیماری در کشور جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =