توسعه موتورسیکلت‌ها و خودروهای عمومی برقی در دستور کار دولت

وزیر کشور گفت: موضوع توسعه موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای عمومی برقی نیز در دستور کار جدی سازمان شهردارهاست و قراردادهایی در این زمینه منعقد شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی امروز در آیین واگذاری ۵۶۹ دستگاه خودرو که در قالب ناوگان عمرانی، خدماتی و حمل و نقل عمومی به شهرداری های خراسان رضوی تحویل شد، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی موضوعی مهم و مورد تاکید است و دولت سیزدهم با وجود همه محدودیت‌های مالی، این موضوع را در اولویت برنامه‌ای خود دارد.

زاکانی: ۷۰ درصد حمل و نقل را باید به سمت عمومی ببریم

وزیر کشور افزود: سازمان شهرداری و دهیاریهای وزارت کشور با همه تدبیر، پای کار ساماندهی حمل و نقل عمومی است و قراردادهای خوبی با خودروسازان منعقد کرده که بخش قابل توجهی از فعالیتهای خودروسازان معطوف به قراردادهای این سازمان است.

وی اضافه کرد: با این اقدام علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی، خودروسازی در حوزه خودروهای سنگین رونق می گیرد و این بیانگر توانمندی کشور در تولید این خودروهاست.

وی خاطرنشان کرد: موضوع توسعه موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای عمومی برقی نیز در دستور کار جدی سازمان شهردارهاست و قراردادهایی در این زمینه منعقد شده است.

وزیر کشور افزود: در خصوص توسعه خطوط مترویی نیز منابع خوبی پیش بینی شده است و امیدواریم پروژه های ریلی با سرعت اجرا شود.

وحیدی اضافه کرد: در موضوع تامین واگن قطارشهری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و در تولید واگن در مرحله تحقیقاتی به خودکفایی رسیده ایم و می توانیم مترو ملی را راه اندازی کنیم.

وی افزود: شهرداری مشهد نیز در این حوزه کارنامه خوبی دارد و خدمت رسانی به زائران و مجاوران، وظیفه این شهرداری است که این مساله لزوم توجه به مشهد را دوچندان می کند.

وزیر کشور افزود: مشهد از شهرهای آلوده است و امیدواریم با توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی، قدمهای موثری برای کاهش آلودگی هوا برداشته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز پس از سالها اتفاق مهمی در حوزه حمل و نقل عمومی و تامین خودروهای عمرانی استان رقم می خورد که ۵۶۹ خودرو عمرانی، خدماتی و حمل و نقل عمومی به خراسان اختصاص یافته است.

جواد خدایی افزود: با توجه به فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی، به خصوص در مشهد، نوسازی این ناوگان نیازمند توجه ویژه ای است و امیدواریم منابعی که در اختیار شهرداری ها قرار می‌گیرد، مولد فرصت های جدید باشد.

پایان پیام/

کد خبر: 1166336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =