ترامپ به اتهام مرگ یک پلیس، دادگاهی می‌شود

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند رئیس‌جمهور سابق این کشور به علت مرگ یک پلیس در شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱، دادگاهی می‌شود.

به نقل از راشاتودی، رسانه‌های آمریکایی به نقل از اسناد دادگاه می‌گویند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دو نفر دیگر که در شورش و حمله دو سال پیش به ساختمان کنگره، مشارکت داشتند، به دلیل مرگ یک افسر پلیس کنگره، شکایتی علیه آنها ثبت شده است.

این افسر پلیس «برایان سیکنیک» نام دارد و «ساندرا گارزا»، نامزد او، شاکی اصلی است و استدلال کرده که رئیس‌جمهور سابق آمریکا نقشی کلیدی در مرگ نامزدش داشته و خواستار دریافت ۱۰ میلیون دلار از ترامپ و دو نفر دیگر شده است.

خشم همکاران ترامپ از اقدامات او

در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، با هدف جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، به ساختمان کنگره حمله کردند و در این شورش دست‌کم ۵ نفر در درگیری با نیروهای پلیس کشته شدند.

دونالد ترامپ اعتقاد داشت که جو بایدن، رقیب دموکراتش، با تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز اعلام شد.

حمله و شورش ۶ ژانویه، بزرگترین حمله به ساختمان کنگره آمریکا از زمان اقدام ارتش انگلیس به سوزاندن این ساختمان و مکان‌های دیگر در «جنگ ۱۸۱۲» است.

این حادثه منجر به دومین استیضاح ترامپ توسط مجلس نمایندگان آمریکا شد که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌ها بود؛ دوکرات‌ها رئیس‌جمهور وقت (ترامپ) را متهم به تحریک هوادارانش کردند. شورش ۶ ژانویه، همچنین تحقیقات پی‌درپی کنگره و صدور صدها پیگرد قانونی را برای کسانی در پی داشت که متهم به مشارکت در این شورش شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =