محمدی: عمیقاً نگران وضعیت تعطیلی مدارس هستیم

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به شدت برای وضعیت تعطیلی مدارس شهر تهران نگرانیم، گفت: از ابتدای تعطیلات تاکنون مکاتبات متعدد محرمانه‌ای داشته و با مراجع ذیصلاح درباره تبعات تعطیلی مدارس گفت‌وگو کردیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد محمدی؛ مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره تبعات ادامه‌دار شدن تعطیلی مدارس برای دانش‌آموزان اظهار کرد: عمیقاً نگران وضعیت تعطیلی مدارس هستیم! در شهر تهران با کوچکترین سرما یا آلودگی مدارس را تعطیل می‌کنند که این وضعیت برای دانش‌آموزان دبستانی مشکلات جدی ایجاد می‌کند.

تمامی مدارس و دانشگاه‌های استان‌ تهران روز یکشنبه غیرحضوری شد

وی افزود: دانش‌آموز دبستانی اگر چند روز تعطیل باشد، هنگامی که به مدرسه مراجعه می‌کند، معلم دوباره باید دانش‌آموزان را آماده کند و ادامه‌دار شدن تعطیلات، خانواده‌ها را نیز با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

محمدی متذکر شد: به شدت برای وضعیت مدارس شهر تهران نگران هستیم چرا که دانش‌آموزان دوره ابتدایی در آموزش مجازی، یادگیری کامل ندارند و از ابتدای تعطیلات تاکنون مکاتبات متعدد محرمانه‌ای داشته و با مراجع ذیصلاح گفت‌وگو کردیم و منتظر توجه آنان به آموزش و تربیت دانش‌آموزان هستیم.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به دنبال تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان به لحاظ آموزشی، تربیتی و جسمی به شدت در حال آسیب دیدن هستند و باید برای بهبود این وضعیت تدبیری اندیشیده شود.

وی درباره جبران تعطیلی مدارس متذکر شد: آماده برگزاری کلاس‌های جبرانی تحت هر شرایطی هستیم اما اکثر مواقع، روزهای پنجشنبه را نیز تعطیل اعلام می‌کنند و کل هفته تعطیل است!

محمدی تصریح کرد: تعطیلی مدارس تنها و نخستین راه حل رفع آلودگی هوا نیست  و وقتی مدارس را تعطیل می‌کنیم، تأثیری بر روی آلودگی هوا ندارد حتی اگر تعطیلی‌ها برای حفظ سلامت دانش‌آموزان باشد تبعات روانی و مادی تعطیلی مدارس بسیار بیشتر است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1166822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مژده IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      ممنون از نگرانی شما.بله اولین راه حل نیست . شما اولین راه حل بفرمایید.
    • ک.م IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      با سلام.میخواستم خدمت آقای محمدی و دیگر دوستانشون عرض کنم که با آلودگی ۱۸۰ مدارس رو تعطیل نکنن؟؟!!همون بچه هایی که به قول شما با کوچکترین چیزی!!!مدارسشون رو تعطیل میکنن و از درس عقب میوفتن،نگران سلامتیشون نیستی؟؟!!!من نمیدونم شماها چطور آلودگی ۱۸۰ رو میگین کوچکترین چیز!!!!! بجای این چیزا،مشکل آلودگی رو حل کنید که مطمعنم اونم نمیتونید که به بیراه زدید!!!!خدا عاقبتمون رو به خیر کنه ...