زاکانی: همه ون‌های تهران فرسوده است

شهردار تهران گفت: همه ون‌های پایتخت فرسوده است و باید از رده خارج شود همچنین ۷۰ درصد تاکسی‌ها و ۸۰ درصد اتوبوس‌های تهران نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با اشاره به چالش‌های حمل و نقل شهری تهران، افزود: حمل و نقل شهری تهران نیازمند ترمیم نیست بلکه برای حل چالش‌های آن لازم است دست به تحول بزنیم زیرا ناوگان حمل و نقل شهری تهران از فرسودگی چند ساله رنج می‌برد.

وی درباره فرایند همکاری میان مجموعه سایپا و شهرداری تهران، اظهارداشت: برای دقیق‌تر شدن ابعاد همکاری میان دو مجموعه لازم است تیمی با محوریت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل سایپا شکل گیرد و تا شنبه هفته آینده شهرداری تیم خود را معرفی خواهد کرد.

جزییات فیش حقوقی ۳۳ میلیون تومانی دختر عضو شورای شهر تهران

زاکانی با اشاره به تمایل شهرداری در استفاده از خودروهای برقی و گازسوز گفت: در تهران با بحران آلاینده‌های گازی رو به رو هستیم؛ به همین دلیل استفاده از خودروهای برقی و گازسوز برای ما در اولویت قرار دارد و به دنبال استفاده از خودروهایی با این ویژگی در حمل و نقل شهری هستیم.

شهردار تهران تاکید کرد: قدرت عرضه سایپا بسیار مهم است؛ به نحوی که اگر با این مجموعه قراردادی منعقد می‌کنیم، بدانیم مفاد آن چه زمانی و به چه شکل اجرا می‌شود تا مبتنی بر آن، شهرداری تهران نیز بتواند هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های مسئول از جمله دولت را انجام دهد.

وی گفت: بسیاری به من توصیه می‌کردند که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری به سراغ شرکت‌های خارجی برویم اما همواره اولویت شهرداری استفاده از تولید داخل بوده است و اگر جایی حس کردیم تولیدات داخل پاسخگو نیازها نیست به سراغ محصولات خارجی می‌رویم.

شهردار تهران به راهبردهای پیشروی شهرداری تهران برای مشارکت با مجموعه‌های خودروسازی از جمله سایپا اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های سایپا در صنعت خودروسازی قابل تقدیر است؛ در وهله نخست برای همکاری با این مجموعه به دریافت بسته‌ای از خدمات نیاز داریم همچنین علاوه بر مسئله خرید، امکانات یکی از راهبردهای شهرداری برنامه‌ریزی طرح‌های مشارکتی با مجموعه‌های خودروسازی است و برای تحقق این هدف باید بدانیم آیا سایپا علاقه‌ای به مشارکت در طرح‌های مختلف شهرداری دارد یا نه.

زاکانی ادامه داد: نکته دیگر این است که تهران ویترین کشور است؛ به همین دلیل هر طرحی در این شهر موفق شود، بلافاصله به سایر نقاط ایران تسری می‌یابد؛ اگر نتیجه همکاری شهرداری تهران و مجموعه سایپا موفقیت‌آمیز باشد شهرداران دیگر شهرها نیز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری خود به سراغ سایپا خواهند آمد.

وی با اشاره به دستاوردهای این مجموعه در صنعت خودروسازی گفت: برای مدیریت و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری چه در حوزه جابه‌جایی مسافر و چه در حوزه حمل بار نیاز به همکاری با شرکت‌های داخلی از جمله مجموعه سایپا داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =