۹۹ درصد اختیارات جذب هیئت علمی به استان‌ها واگذار می‌شود

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از واگذاری ۹۹ درصدی اختیارات جذب هیئت علمی به استان‌ها با محوریت رئیس استان داده خواهد شد و سازمان مرکزی به عنوان مرکز نظارت عمل می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  که برای شرکت در همایش منطقه ای هیات های اجرایی جذب دانشگاه های استان های کرمان و هرمزگان که با حضور محمد علی کی نژاد  رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، فردا(پنجشنبه ۲۹ دیماه) به میزبانی دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار خواهد شد؛ حضور یافته بود  در پیش نشستی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و اعضای هیئت جذب با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه امور جذب هیئت علمی از بازنگری و اصلاح آیین نامه ها و بخشنامه ها صادر شده خبر داد و گفت: با تلاش  تیمی این گروه در صدد اصلاح و بازنگری آیین نامه ها در راستای دادن خدمات جدید یا  ارتقا برخی خدمات قبلی هستیم.

عباس اشرفی ، واگذاری اختیارات بیشتر به استان ها را در راستای جذب هیئت علمی یکی از اقدامات مهم دانست و بیان کرد: اعضای کمیته های جذب در استان‌ها  ایده پرداز و تسهیل کنند کار ما در مرکز هستند و به طور حتم این اختیارات تا ۹۹ درصد به استان ها و تنها یک درصد در اختیار سازمان مرکزی خواهد بود.

۹۹ درصد اختیارات جذب هیئت علمی به استان‌ها واگذار می‌شود

وی همچنین با اشاره به وضعیت اساتید حق التدریس به خصوص دروس معارف در استان ها کم امکانات  که دارای مشکلات آمد و رفت از مرکز به شهرستان ها به دلیل فاصله زیاد هستند بیان داشت: در این راستا نیز اختیاراتی به استان ها داده خواهد شد و همچنین همکاران ما در صدد حل این مشکل نیز هستند تا با ارائه راهکار علمی و عملی این مشکل را نیز مرتفع سازند.

اشرفی  در ادامه  به توانمندسازی و توان افزایی علمی به اساتید حق التدریس اشاره کرد و تصریح کرد: برای رشته های گروه معارف به دلیل حساسیت کار، فرصت های مطالعاتی برای بالا بردن توان علمی، در شهرهای قم و نجف  تمهیداتی در نظر گرفته شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

در ابتدای این جلسه نیز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  استان هرمزگان با اشاره به توانمندی های این دانشگاه به عنوان بزرگترین مجموعه آموزش عالی استان، شرحی از وضعیت هیئت علمی، اساتید حق التدریس، تعداد دانشجویان و وضعیت آموزشی بیا داشت و گفت: دانشگاه آزاد در استان هرمزگان بیش از نیمی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان داتنشگاهی را در خود جای داده است و در این راستا  خدمات بزرگی را به کشور انجام می دهد.

محمد حسین رنجبر، با قدردانی از همه عوامل اجرایی که با همکاری بی شائبه خود موجب اعتلای این دانشگاه در استان شده اند قدردانی کرد.

در ادامه این پیش نشست، اعضای هیئت جذب استان هرمزگان به طور جداگانه گزارشی مبسوط  از امور انجام شده ارائه کردند و پیشنهاداتی را نیز جهت بهتر شدن این روند، ابراز نمودند که مقرر شد با جمع بندی و نتیجه گیری، در همایش منطقه ای از این نقطه نظرات و پیشنهادات در راستای بهتر شدن امور بهره گرفته شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1168072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =