تأسیس انجمن بین‌المللی بانوان تأثیرگذار با مرکزیت ایران

یک ماه بعد از اقدام کمیسیون مقام زنِ سازمان ملل در حذف عضویت ایران از این کمیسیون، پایتخت جمهوری اسلامی ایران میزبان اجلاس بین‌المللی زنان تأثیرگذار با حضور زنانی از ۹۰ کشور دنیا است تا انجمن بین‌المللی بانوان تأثیرگذار با مرکزیت ایران را تأسیس کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار امروز، جمعه ۳۰ دی‌ماه، در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف برگزار شد.

مشارکت ۷۰ مقام زن از کشورهای خارجی در کنگره بین‌المللی زنان تاثیر گذار

در این مراسم همسران رؤسای جمهور و نخست وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور دارند.

این کنگره در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی و سلبریتی، وزیران و بانوان اول در حال برگزاری است و با تفاهم شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف قرار است «انجمن بین‌المللی بانوان تأثیرگذار» با مرکزیت ایران تأسیس شود تا شاهد ادامه فعالیت‌های زنان توانمند از سراسر دنیا باشیم.

در عین حال جمیله سادات علم‌الهدی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، برای نامگذاری این انجمن عنوان «گوهرشاد» را پیشنهاد داده است.

در این نشست تخصصی، همسران روسای جمهور و نخست وزیر کشورهای خارجی به اظهارنظر در حوزه زنان و نحوه اجرای تفاهم‌نامه مشترک پرداختند و تأکید کردند که جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثر و پتانسیل بالایی برای جامعه جهانی دارد.

ضرورت توجه دقیق به مسائل زنان، دفاع از حقوق آنها و گسترش فرصت حضور در صحنه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و در عین حال مبارزه با ظلم در حق زنان از دیگر نکات مورد اشاره شرکت‌کنندگان در این کنگره بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، یک ماه بعد از اقدام سیاسی کمیسیون مقام زنِ سازمان ملل در حذف عضویت ایران از این کمیسیون، پایتخت جمهوری اسلامی ایران میزبان اجلاس بین‌المللی زنان تأثیرگذار با حضور زنانی از ۹۰ کشور دنیا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =