آموزش آشپزی/ آموزش تهیه یک غذای فوری و خوشمزه مناسب بانوان شاغل

این غذا خیلی راحت و ساده است و می‌توانید این بدون فر و داخل تابه آن را تهیه کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خاگینه خرما یکی انواع خاگینه ها می باشد که خیلی راحت و ساده می توانید این خاگینه را بدون فر و داخل تابه تهیه کنید.

شما می توانید از هر نوع خرمای که دوست دارید برای تهیه این خاگینه استفاده کنید. برای تهیه خاگینه می توانید از شربت استفاده کنید و یا به دلخواه از شیره انگور استفاده کنید.

آموزش آشپزی / طبخ ماکارونی به روش یک فیزیکدان ایتالیایی

خاگینه خرما یکی از صبحانه ها و عصرانه های بسیار اصیل ایرانی می باشد که بیشتر در استان های آذری ربان کشور تهیه می شود و ترکیبی از خرما و تخم مرغ و گردو ماست می باشد و در واقع یک بمب انرژی نیز به حساب می آید.

شما می توانید خاگینه خرما را برای روز های سرد زمستانی تهیه کنید و به همراه یک لیوان چای سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خاگینه خرما و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خاگینه خرما

تخم مرغ ۴ عدد

خرما ۱۸ عدد

ماست ۴ ق غذا وری

وانیل ۱/۲ ق چای خوری

بیکینگ پودر ۱ ق مراب خوری

آرد ۴  ق غذا خوری

زعفران ۲ ق غذا خوری

گردو و خلال پسته به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه برای تهیه شربت

شکر ۱/۲ پیمانه

آب ۱ پیمانه

زعفران دم کرده ۳ ق غذا خوری

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا باید داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و بگذارید تا آب جوش بیاید و خرما را داخل آن بریزید و برای ۳ دقیقه بگذارید تا بجوشد و بعد روی آن آب سرد بگیرید و پوست خرما را به راحتی جدا کنید و بعد هسته خرما را برش بزنید و خارج کنید، بهتر از خرما کم شیره استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ ها را به همراه وانیل با همزن برقی بزنید تا مخلوط و کرمی رنگ شود و حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و بعد ماست را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود، آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کرده و الک کنید و به ک.اد اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت خاگینه خرما

در ادامه مواد را با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و در انتها کمی زعفران به مواد اضافه کنید و هم بزنید. تابه مورد نظر را چرب کنید و نیمی از مواد را داخل  تابه بریزید و درب تابه را دمکنی قرار قرار دهید و بگذارید تا مواد خودش را بگیرد و بعد از چند دقیقه بعد دمکنی را بردارید و خرما ها و گردو را روی خاگینه قرار دهید و بعد باقی مانده مواد روی خرما بریزید.

مرحله چهارم: تهیه خاگینه خرما

برای تهیه شربت باید آب و شکر و زعفران را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا غلیظ شود و به قوام برسد و زمانی که خاگینه پخته شد باید شربت خنک شده را روی خاگینه داغ بریزید و صبر کنید تا جذب آن شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خاگینه خرما و گردو خیلی خوشمزه و مقوی

از ماست سفت استفاده کنید.

شربت را ابتدا تهیه کنید و در انتها روی خاگینه بریزید.

می توانید به دلخواه کمی خلال پسته نیز روی مواد بریزید.

کد خبر: 1168924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =