مسعود سپهر درگذشت + سوابق

مسعود سپهر هنرمند پیشکسوت و شناخته‌شده رشته گرافیک که مدتی در کما به سر می‌برد، به دیار باقی شتافت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در واپسین روزهای دی ماه 1401 بود که خبر رسید مسعود سپهر طراح گرافیک به دلیل سقوط از ارتفاع، دچار ضربه مغزی شده و به کما رفته است. وی پس از دو هفته بی‌هوشی کامل، صبح امروز 9 دی ماه 1401 در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

ابوالحسن مختاباد درگذشت + سوابق

مسعود سپهر ازجمله طراحان پیشرو و اثرگذار حوزه گرافیک، متولد 1335 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته طراحی گرافیک بود. وی بیش از 200 نشانه و نام‌نوشته برای موسسات، شرکت‌ها و محصولات گوناگون طراحی کرده بود که ازجمله آنها می‌توان به نشان رضوی، نشان فرهنگستان علوم، کارت شناسایی ملی، بانک صادرات ایران، سازمان فضایی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و... اشاره کرد.

از دیگر سوابق این هنرمند گرافیست می‌توان به 25 سال عضویت در هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو هیئت مشاوران و داوران اولین و دومین دوسالانه گرافیک ایران، مشاور هنری و مدیر طراحی سازمان‌های فرهنگی انتشاراتی مختلف، تدریس در دانشگاه‌های تهران، هنر و... اشاره کرد.

طراحی قلم یکان برای سیستم عامل رایانه‌ای، طراحی قلم برکت برای سایت و سامانه جامع دانش‌گستر برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و طراحی قلم فارسی آموزه برای استفاده در کتاب‌های درسی از دیگر فعالیت‌های هنری مسعود سپهر محسوب می‌شود.

همچنین کتاب «مبادی سواد بصری» از مهم‌ترین تألیفات این هنرمند فقید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =