پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

شاخص کل بورس طی روز جاری با افزایش ۱.۱ درصدی همراه شد و خود را به محدوده ۱.۵۵۶ میلیون واحدی رساند. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل طی روز جاری با افزایش ۱۶، ۸۷۳ واحدی به عدد ۱، ۵۵۶، ۵۵۳ واحد رسید. بانکی‌ها تحت تأثیر مصوبه روز گذشته شورای پول و اعتبار، با استقبال سرمایه گذاران مواجه شدند و از حجم معاملات خوبی برخوردار بودند و اغلب نمادهای این صنعت در محدوده مثبت کامل معامله شدند.  

فولاد، وبملت، فملی، کگل و خودرو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.  

طی روز جاری، آخرین معامله حدود ۷۲% از نمادهای بازار (۵۰۷ نماد) در محدوده مثبت و مابقی (۱۹۳ نماد) در محدوده منفی انجام شد. همچنین شاهد ورود پول حقیقی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.

روز خوش بانکی‌های بورس

بانکی‌ها را می‌توان یکی از صنایع برتر بازار امروز نامید. با توجه به خبر شب گذشته مبنی بر اعلام رسمی افزایش نرخ تسهیلات و سود بانکی به اعداد ۲۳ درصد و ۲۲.۵ درصد (برای سپرده بیش از سه ساله)، این گروه که از میانه بازار روز گذشته روند صعودی خود را شروع کرده بودند، روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند.

این خبر برای بانکی‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، زیرا از دو سمت می‌تواند به بهبود وضعیت عملیاتی و مالی آن‌ها بیانجامد. از سمتی مدت‌هاست که سیستم بانکی کشور با چالش جدی نقدینگی مواجه بوده و همین موضوع نیز یکی از دلایل اصلی رشد نقدینگی و افزایش تورم بوده است. با افزایش نرخ سود بانکی اکنون می‌توان انتظار داشت که بانک‌ها بتوانند سرمایه بیشتری را جذب کنند و بخشی از این کمبود نقدینگی جبران شود. از سمت دیگر با توجه به افزایش نرخ سود وام و تسهیلات به عدد ۲۳ درصد، بانک‌ها می‌توانند دریافت‌های بهتری را نسبت به قبل از وام‌کیرندگان داشته باشند که این موضوع نیز اتفاق مثبتی برای آن‌ها با شمار می‌رود؛ بنابراین انتظار است که این صنعت برای مدتی پس از ماه‌ها حرکت خنثی، روزهای خوبی را سپری کنند.

پیش بینی بورس فردا ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

با توجه به در پیش بودن جلسه مشترک میان اعضای شورای عالی بورس از جمله وزیر اقتصاد و رئیس سازمان با اعضای شورای رقابت، باید گفت که سرنوشت بورس فردا ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ به سرنوشت این جلسه گره خورده است. افزایش تقاضا در نیمه دوم امروز و صف خرید خودرو؛ امیدواری برای ادامه رشد بورس را افزایش داده است.

در پیش بینی بورس فردا ۱۲ بهمن ۱۴۰۱، کارشناسان عقیده دارند که اگر جلسه شورای رقابت و شورای عالی بورس به نفع بازار سرمایه تمام شود بازار سرمایه می‌تواند بار دیگر رشد کند.

همچنین رئیس جمهور بعد از خبر ساعت ۲۱ امشب سیما از طریق شبکه‌های سراسری یک، خبر و رادیو سراسری به صورت زنده با مردم سخن می‌گوید. رئیسی در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، درباره مهمترین مسائل داخلی و خارجی کشور سخن خواهد گفت. بر این اساس، سخنان سید ابراهیم رئیسی نیز می‌تواند بر روی عوامل بنیادی بازار سرمایه تاثیرگذار باشد. گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم موضوع تاثیرگذار دیگری بر بر بورس فردا ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حبیب الله IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      باسلام متأسفانه عملکرد بسیار نامناسب مسئولان موجب بی اعتمادی به بورس و گرایش به سود سپرده های بانکی شده است . درحالیکه بورس مهمترین پیشرانه اقتصاد و اشتغال در یک مملکت است . با کمال تأسف بورس ما نه آورده دارد نه افزوده ،،،،، یک سرمایه‌گذار بورس ، ضمن حفظ و افزایش اصل سرمایه , بایستی درآمد شفاف ماهانه داشته باشد .شرکت های بورسی شفافیت نداشته و پاسخگو هم نیستند . واین امر یعنی فاجعه !!!