۳ چالش وزارت نیرو/ از مرز تولید ۱۰۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر عبور کردیم

وزیر نیرو گفت: با وجود منابع غنی با سه چالش کاهش منابع هیدروکربنی با توجه به مصارف بالای خانگی‌، ‌تأمین آب و ‌مشکلات‌ محیط زیستی مواجه هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در آیین افتتاح ‌نیروگاه خورشیدی در سمنان اظهار داشت: هر کشوری که توان تولید و صادرات انرژی داشته باشد مؤلفه‌های قدرت را برای خود فراهم می‌کند.

وزیر نیرو: مردم با صرفه‌جویی و مصرف صحیح انرژی به ما کمک کنند

وی با بیان اینکه با وجود منابع غنی با سه چالش "کاهش منابع هیدروکربنی با توجه به مصارف بالای خانگی‌، ‌تأمین آب و ‌مشکلات‌ محیط زیستی" مواجه هستیم، افزود:‌ ‌امروز در کشور برای تولید برق از منابع تجدیدپذیر برنامه‌های خوبی در دست اقدام داریم.

محرابیان با بیان اینکه ‌پیش‌بینی‌شده ۱۰ هزار مگاوات بتوانیم به تولید خود در این حوزه اضافه کنیم، اما ‌در این زمینه به حمایت خوب مجلس و دولت نیاز داریم، تصریح کرد: امروز ما از مرز ۱۰۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر عبور کردیم.


وزیر نیرو با بیان اینکه از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در سطوح مختلف از صنعتی تا خانگی استفاده خواهد شد، ادامه داد: ‌ساخت و افتتاح این نیروگاه در مدت ۷ ماه با سطح فناوری بالاتر از دیگر نیروگاه‌های خورشیدی، کاری بسیار ارزشمند ‌است و این پنل‌ها از ‌قابلیت تولید انرژی تابش خورشید به سطح هستند.

وی با بیان اینکه این نیروگاه بدون استفاده از آب و آلودگی محیط زیستی قریب به ۷۰ درصد برق شهر دامغان را تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: ‌علمیات اجرایی تعداد زیادی نیروگاه تجدیدپذیر طی یکسال گذشته آغاز و روند اجرایی بسیاری نیز تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو ‌با بیان اینکه استاندار سمنان ‌خبر خوبی را در خصوص واگذاری زمینی برای احداث طرح توسعه و راه‌اندازی نیروگاه ۲۴ مگاواتی دادند که بسیار ارزشمند است، افزود: با استفاده از اینگونه نیروگاه ها، بخش قابل توجهی از برق مصرفی بدون ایجاد آلودگی، حذف منابع آبی و با لحاظ ملاحظات محیط زیست تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =