توضیحات خزاعی درباره غیبت برخی بازیگران در نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر

رئیس سازمان سینمایی درباره غیبت برخی عوامل فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر در نشست رسانه‌ای تأکید کرد این تهیه‌کننده است که باید برای برگزار شدن نشست فیلمش تصمیم بگیرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی عصر امروز شنبه در محل پردیس سینمایی ملت حضور داشت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

نشست خبری فیلم بچه زرنگ / جعفری: بچه زرنگ در نسخه‌های بعدی نیاز به اصلاحات دارد

خزاعی در بخشی از صحبت‌های خود درباره فیلم‌هایی که از بخش بین‌الملل انصراف داده‌اند توضیح داد: در حوزه بخش بین‌الملل دست آورده‌ای خوبی داشتیم و اگر اخبار آن منتشر نمی‌شود به دلیل فضایی است که در خارج از کشور وجود دارد و این احتیاط و این برنامه‌ریزی را می‌طلبد که ما کمی دیرتر درباره مهمانان و آثار شاخص حاضر در این دوره از جشنواره اطلاع‌رسانی کنیم. طبیعتاً ورود مهمانان بخش داوری و بازار از فردا و پس فردا آغاز می‌شود و به زودی اسامی آنها اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: نکته جالب این است که امسال بخش بین‌الملل باشکوه‌تر برگزار خواهد شد. تاکید می‌کنم که اسامی مهمانان با ورود به کشور اعلام خواهد شد. درباره فیلم‌های حاضر در این بخش نیز باید بگویم که در تمام جشنواره‌های بین‌المللی وقتی برای یک فیلم فرم پر می‌کنید و حق رایت فیلم ارائه می‌شود دیگر حق حسابی وجود ندارد. در حوزه سینمای داخلی نیز همین است زمانی که تهیه‌کننده فرم حضور را پر می‌کند یعنی پذیرفته که اثر مورد نظر در جشنواره نمایش داده شود و نمی‌توانند از حضور در جشنواره انصراف دهند.

اگر انصرافی‌ها زودتر می‌گفتند، سریع جایگزین می‌کردیم

وی تأکید کرد: اینکه برخی در یک فضایی قرار می‌گیرند و بیانیه صادر می‌کنند، مساله دیگری است و قبل از حضور در این جشنواره تا الان اتفاق مهمی نیفتاده است. صاحبان فیلم‌ها باید در همان زمان تصمیم می‌گرفتند که دوست دارند در جشنواره حضور داشته باشند یا خیر. البته آن دست از فیلم‌هایی که اعلام کرده‌اند در جشنواره حضور نخواهند داشت در بخش رقابتی نبوده و بیشتر جنبه نمایشی داشته است. وگرنه که واقعیت جشنواره فیلم فجر و سیاست‌های آن از ابتدا معلوم بوده است. در این دوره از جشنواره فیلم فجر آنقدر فیلم از کشورهای مختلف ارسال شده بود که اگر دوستان زودتر اعلام می‌کردند ما به سرعت فیلم دیگری جایگزین می‌کردیم و هیچ مشکلی در جایگزینی آثار به خاطر تنوع نداشتیم.

خزاعی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره برگزاری برخی نشست خبری جشنواره بدن حضور کارگردان هم توضیح داد: طرف حساب ما تهیه‌کننده است، در حقیقت تهیه‌کننده صاحب فیلم است و تصمیم می‌گیرد که چگونه اثرش به نمایش گذاشته شود. در سال ۱۳۹۰ که به عنوان دبیر جشنواره حضور داشتم به تهیه‌کننده می‌گفتیم که شما باید اسامی کسانی که قرار است در نشست حضور داشته باشند را اعلام کنید چرا که این از اختیارات تهیه‌کننده است. یک زمان است که عوامل فیلم با تهیه‌کننده همراهی نمی‌کنند و یا مسافرت هستند، تهیه‌کننده خود در نشست حضور پیدا می‌کند تا فضای رسانه‌ای را کنترل کند و یا بی‌احترامی به اهالی رسانه نداشته باشد و کنفرانس رسانه‌ای را برگزار می‌کند.

در سال‌هایی نشست رسانه‌ای برگزار نمی‌شد و اتفاقی هم نمی‌افتاد

وی بیان کرد: در این چند روز شاید یک یا دو مورد نشست بدون حضور کارگردان داشتیم اما تاکید می‌کنم اختیارات کامل یک اثر سینمایی در عرصه سینما برعهده تهیه‌کننده است. بی‌شک اگر کارگردان و عوامل دیگر هم باشند به سوالات و چالش‌ها پاسخ بهتری داده می‌شود. البته یادآور می‌شوم که در یک سال‌هایی نشست‌ها برگزار نمی‌شد، یعنی به غیر از امسال که سال پرحاشیه تری را پشت سرمی‌گذاریم، سال‌هایی داشتیم که نشست‌ها برگزار نمی‌شد و اتفاقی هم رخ نمی‌داد.

خزاعی در پایان گفت: این اختیار تهیه‌کننده است یعنی اگر تهیه‌کننده به ما اعلام کند که ما نمی‌خواهیم کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنیم قطعاً کنفرانس برگزار نمی‌شود اما اگر بگوید که می‌خواهیم نشست برگزار کنیم ما به عنوان ستاد برگزاری جشنواره نشست را برگزار کنیم.

کد خبر: 1170055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =