درمان دل درد با روش‌های خانگی

اسهال یک مکانیسم دفاعی طبیعی است که بدن برای از بین بردن میکروارگانیسم‌هایی که به طور بالقوه می‌توانند باعث عفونت شوند، استفاده می‌کند. به همین دلیل، ابتدا نباید سعی کنید اسهال را بدون ارزیابی متوقف کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، راه‌های طبیعی درمان خانگی اسهال به خصوص برای نوزادان و کودکان نسبت به درمان‌های دارویی ارجحیت دارد. برخی از درمان‌های خانگی برای اسهال که تغذیه و هیدراتاسیون کافی را تقویت می‌کنند عبارتند از:

افزایش خطر سرطان روده بزرگ با مصرف بالای گوشت قرمز

 آب طعم‌دار

آب طعم‌دار یک راه عالی برای هیدراته نگه داشتن بدن در هنگام تشدید اسهال است. شما می‌توانید به این روش در منزل آب طعم‌دار تهیه کنید: ۱ لیتر یا حدود ۴ فنجان آب سرد را با ۵ برگ نعنا، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو یا ¼ لیموی تازه، ۲ برش هندوانه سایز متوسط بدون پوست در ظرفی ریخته و مخلوط کنید.

 سوپ هویج

هویج برای درمان اسهال بسیار توصیه می‌شود زیرا سرشار از مواد مغذی مانند سدیم، پتاسیم، فسفر، کلسیم و منیزیم است. این مواد مغذی برای بهبود بیماری مهم بوده و به حفظ تغذیه و هیدراتاسیون کمک می‌کنند.

شربت هویج و سیب

یکی دیگر از درمان‌های خانگی برای کاهش سرعت اسهال استفاده از سیب و هویج رنده شده است؛ زیرا اینها غذاهای سبکی هستند که به راحتی هضم می‌شوند. نصف هویج رنده شده، نصف سیب رنده شده و ¼ فنجان عسل را به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت کم بپزید. سپس اجازه دهید خنک شود و در یک ظرف شیشه ای در بسته قرار دهید. در صورت ابتلا به اسهال می‌توانید روزانه ۲ قاشق چایخوری از آن میل کنید. این شربت را می‌توان به مدت ۱ ماه در یخچال نگهداری کرد.

 دم‌نوش بابونه

چای بابونه با برگ‌های گواوا یک گزینه طبیعی عالی برای درمان اسهال است. برگ‌های گواوا و بابونه حاوی خواص ضد اسپاسم هستند که حرکات روده را کاهش داده و مدفوع را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. در واقع این دمنوش به حجیم‌تر شدن مدفوع کمک کرده و باعث جذب بیشتر آب در روده می‌شود.

هشدار

اگر احساس کم آبی دارید یا اگر اسهال شما بیش از سه روز طول کشیده است، باید از یک پزشک کمک بگیرید. اگر درد شدیدی دارید که کاهش نمی‌یابد یا اگر علائم همراه ادامه دارد، با یک متخصص گوارش مشورت کنید. اگر احساس سرگیجه دارید، نمی‌توانید دستشویی رفتن را متوقف کنید، و در تنفس یا نگه داشتن غذا یا مایعات در معده خود مشکل دارید، با اورژانس تماس بگیرید.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1170141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =