زمان شارژ کالابرگ اسفند ماه مشخص شد

مدیر محتوایی پروژه کالابرگ الکترونیکی وزارت صمت گفت: ما با تمام ۴ هزار خانوار هرمزگانی که از اعتبار کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده و خرید کردند، تماس گرفتیم و از آنها میزان رضایتمندی اش از فرآیند خرید را پرسیدیم، بیش از ۹۴ درصد مردم از فرآیند خرید و سهولت آن رضایت کامل داشتند.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک که ۱۵ روز است در هرمزگان آغاز شده، با پیوستن سه استان قزوین، گیلان و مرکزی از روز شنبه وارد مرحله تازه‌ای شده است.

آخرین جزئیات اجرای کالابرگ الکترونیکی

محسن نیک نفس، مدیر محتوایی پروژه کالابرگ الکترونیکی وزارت صمت در خصوص وضعیت اجرای طرح کالابرگ در استان هرمزگان گفت: استفاده از اعتبار کالابرگ امری کاملا اختیاری است و اساسا اجرای طرح کالابرگ به این معنا نیست که افراد قادر نباشند، یارانه نقدی خود را برداشت کنند.

نیک نفس ادامه داد: تاکنون از جمعیت ۴۰۰ هزار نفری در استان هرمزگان تا امروز ۵۰ هزار نفر اپلیکیشن "شما" را برای استفاده از اعتبار کارت یارانه سرپرست خانوار را نصب کرده اند و از میان آنها ۴ هزار خانوار از فروشگاه های طرف قرارداد با ما خرید انجام داده اند، و مابقی افراد منتظرند تا فردا بعد از واریز یارانه نقدی آن را دریافت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه، اعتبار کالابرگ یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می شود و مردم می توانند از آن استفاده کنند، ادامه داد: کسانی هم که از همه موجودی استفاده نکردند مابه‌التفاوتش را هنگام واریز یارانه دریافت می کنند.

مدیر محتوایی پروژه کالابرگ الکترونیکی وزارت صمت خبر داد که همزمان با واریز یارانه بهمن ماه، اعتبار کالابرگ ماه اسفند برای مردم شارژ خواهد شد.

نیک نفس ادامه داد: البته هنوز اطلاع رسانی ها در سطح وسیع و گسترده انجام نشده است و هنوز بسیاری از مردم نمی دانند که اجباری در خرید وجود ندارد و اتفاقا خرید برای آنها بهتر و با صرفه تر است.

وی گفت: باید این توضیح را هم به کسانی که به اجرای طرح کالابرگ نقد دارند، بدهم که اتفاقا برای دولت بهتر و راحت تر است که یارانه نقدی بدهد اما الان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، قیمت کالاها به شهریور ۱۴۰۰ محاسبه شده است واگر کالایی گران تر شود دولت باید مازاد آن را در بودجه و برنامه‌ریزی های خود تدارک ببیند که کار را برای دولت به مراتب سخت‌تر می‌کند. 

مدیرمحتوایی پروژه کالابرگ الکترونیکی وزارت صمت در خصوص رضایتمندی از اجرای طرح در هرمزگان در ۱۵ روزی که از اجرای آن می گذرد، گفت: خوشبختانه به لحاظ فنی تاکنون مشکلی نداشته ایم و خطای تراکنش هایمان هم صفر بوده است که اتفاق خیلی خوبی بود. هدف ما این است که در هر استان تا دورترین نقاط فراگیری داشته باشیم که خوشبختانه تاکنون بیش از ۱۵۰۰ فروشگاه خرد، متوسط و زنجیره ای و بزرگ استان به این سیستم متصل شده اند که بیش از ۲۵ درصد فروشگاه های استان  هرمزگان هستند و به مرور این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.  

رضایتمندی ۹۴ درصدی

نیک نفس در خصوص میزان رضایت مردم و سهولت خرید از طریق کالابرگ الکترونیکی گفت: مردم خیلی بیشتر از آنچه ما پیش بینی کرده بودیم از طرح کالابرگ استقبال کردند. ما به تمام کسانی که خرید کرده بودند زنگ زدیم و از آنها میزان رضایتمندی اش از فرآیند خرید را پرسیدیم، جالب بود که بالای ۹۴ درصد مردم از فرآیند خرید و سهولت آن رضایت کامل داشتند.

چه خبر از اجرای طرح در گیلان، قزوین و مرکزی؟

مدیر محتوایی پروژه کالابرگ الکترونیکی وزارت صمت در خصوص جزییات اجرای طرح کالابرگ در ۳ استان گیلان، قزوین و مرکزی گفت: اجرای طرح کالابرگ عملا از شنبه در این استان ها شروع شده است و تاکنون بیش از هزار فروشگاه در سطح ۳ استان به این طرح پیوسته اند و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ که در استان ها هستند هم تا چند روز آینده به این طرح اضافه می شوند. به محض اینکه بتوانیم شارژ اعتبار انجام دهیم به مردم نیز پیامک داده می شود تا در جریان اجرای طرح قرار بگیرند که تا چند روز آینده این کار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =