کمبود کدام ویتامین باعث درد مفاصل می‌شود؟

درد استخوان اغلب با درد عضله اشتباه گرفته می ‌شود. یکی از عوارض اصلی کمبود ویتامین  D پا درد و درد ساق پا است که درواقع نوعی درد استخوانیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، کمبود ویتامین D باعث می‌شود که بدن کلسیم و فسفات کمتری را جذب می کند. به این دلیل که کلسیم وفسفات کافی برای حفظ استخوان‌های سالم، به اندازه کافی موجود نیستند، کمبود ویتامین D ممکن است منجر به اختلال استخوان به نام راشیتیسم در کودکان و یا استئومالاسی در بزرگسالان شود.

غنی‌سازی آرد با ویتامین دی؛ برنامه جدید وزارت بهداشت

در استئومالاسی، بدن کلسیم و دیگر مواد معدنی را در استخوان‌ها جذب نمی کند که منجر به استخوان هایی ضعیف می‌شود.

باعث کمبود ویتامین  D  در خانم‌های باردار، باعث کمبود این ویتامین در جنین می‌شود و نوزاد در خطر ابتلا به راشیتیسم قرار می‌گیرد. گاهی اوقات، کمبود ویتامین D به اندازه ای شدید است که منجر به استئومالاسی در زنان می‌شود. کمبود ویتامین D، پوکی استخوان را تشدید می‌کند.

کمبود  ویتامین  D منجر به سطح کلسیم پایین در خون می‌شود. بدن، برای جبران سطح کلسیم پایین، ممکن است هورمون پاراتیروئید بیشتری را تولید کند.

گرچه، زمانی که سطح هورمون پاراتیروئید بالا می رود، هورمون کلسیم را از استخوان جذب می‌کند تا سطح کلسیم در خون را افزایش دهد. هورمون پاراتیروئید همچنین موجب می‌شود که فسفات بیشتری از طریق ادرار حذف شود. هم کلسیم و هم فسفات برای حفظ استخوان های سالم ضروری هستند. در نتیجه، استخوان ها ضعیف می‌شوند.

درد استخوان اغلب با درد عضله اشتباه گرفته می شود. یکی از عوارض اصلی کمبود ویتامین  D پا درد و درد ساق پا است که درواقع نوعی درد استخوانیست.

مکمل ویتامین D به طور مؤثر از افسردگی و یا بیماری‌های عروقی و از شکستگی یا آسیب ناشی از زمین خوردن جلوگیری نمی‌کند.

گرچه، برخی از شواهد نشان می دهند که مصرف توصیه شده روزانه ترکیبی از ویتامین D و کلسیم، خطر ابتلا به شکستگی لگن را در افرادی که در معرض خطر بالایی هستند، کاهش می دهد. با بالا رفتن سن، نیاز به ویتامین D افزایش پیدا می‌کند.

ویتامین D، مانند ویتامین E ، A و K، یک ویتامین قابل حل در چربی است که در چربی حل می‌شود و زمانی که با مقداری چربی خورده شود، به بهترین شکل جذب می شود.

کمبود ویتامین D در سراسر جهان رایج است. به طور معمول کمبود ویتامین D زمانی به وجود می آید که فرد به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نگرفته باشد. غذاهای طبیعی (غیرغنی شده) به ندرت به تنهایی ویتامین D کافی برای جلوگیری از کمبود آن را فراهم می کنند.

گفتنی است، در زمانی که فرد به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نگیرد، غذاهایی که با ویتامین D و مکمل های ویتامین D غنی شده اند، می‌توانند به پیشگیری از کمبود این ویتامین  کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =