دشمن با ایجاد نبرد ادراکی حقایق را وارونه نشان می دهد

فرمانده سابق سپاه عاشورا گفت: دشمن در نبرد شناختی و ادراکی سعی دارد درک، شناخت و شعور ما را به سمت آنچه مدنظرش است هدایت کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی در "نشست راهبردهای جبهه ی استکبار وراه های مقابله با آن" ضمن تبریک ۲۲بهمن گفت: ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند ایران گذشته و این انقلاب الان به یک شجره امید و آرزو تبدیل شده است. ما وظیفه داریم تا دستاوردهای این انقلاب را به انحای مختلف تبیین و اهداف آن را یادآوری کنیم تا ارزش های آن حفظ شود.

کشور نیازمند تبیین از جنس جهاد است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بی‌شمار قلمداد کردن دستاوردهای انقلاب گفت: ربط دادن پیشرفت کشور به گذر زمان اشتباه است. ما ضمن مقایسه وضعیت کشور در قبل و بعد از انقلاب بایستی جایگاه کشور در بین سایر کشورها را در قبل و بعد از انقلاب نیز بسنجیم. در این صورت است که نحوه پیشرفت کشور مشخص خواهد شد.

 وی افزود: با مطالعه به روش فوق متوجه افزایش ۱۰ برابری متخصصان حوزه سلامت خواهیم شد. اکنون در حوزه جراحی جزء کشورهای مطرح دنیا هستیم. تعداد دانشجویان پزشکی از ۷۰۰ نفر به ۱۸۰ هزار نفر رسیده است. در حوزه استقلال ملی و علیرغم جنگ هشت ساله و همه توطئه ها حتی یک وجب از خاک ایران از دست نرفت. طبق آمارهای جهانی در حوزه اقتصاد هجدهمین کشور جهان هستیم در حالی که قبل از انقلاب رتبه بیست و ششم را داشتیم. اکنون بالای ۹۰ درصد نیاز نظامی در داخل کشور تامین می شود و در برخی موارد صادر کننده تجهیزات هستیم در حالی که در قبل از انقلاب این مقدار فقط ۵ درصد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مهمترین دستاورد در حوزه آموزش عالی به دست آمده خاطر نشان کرد: طبق آمارها نرخ پوشش تحصیلی ۲۴ برابر شده است. تعداد ۱۷۰ هزار دانشجو در قبل از انقلاب اکنون به ۴ میلیون دانشجو رسیده و با ۲۵۰۰ دانشگاه، سراسر ایران دانشگاه شده است.

وی ادامه داد: برای این دستاوردهای ارزشمند زحمت بسیاری کشیده شده است و اگر قرار است تحول مثبتی صورت بگیرد توسط‌ متخصصین که من و شما هستیم صورت خواهد گرفت و اگر کم کاری کنیم پیشرفت حاصل نخواهد شد.

سردار غلام عسگر کریمیان فرمانده سابق سپاه عاشورا نیز در این نشست گفت: دانشگاهیان از اقشار تاثیرگذار جامعه هستند و آینده کشور به آنها بستگی دارد. دانشگاهیان با درایت، بصیرت و هویت ایرانی و اسلامی خود از کشور عزیزمان دفاع خواهند کرد. در دوران دفاع مقدس نیز قشر دانشجو حضور مستمر و تخصصی در جبهه ها داشت و اکنون نیز در جهاد علمی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و همچنین در سایر عرصه‌ها حضور داشته و تاثیر گذار است.

فرمانده سابق سپاه عاشورا با بیان اینکه در هر جنگی تشخیص محور اصلی جنگ بسیار مهم است گفت: ما تا کنون در جمهوری اسلامی با پنج نوع نبرد سرد، نبرد نظامی، نبرد امنیتی، نبرد فرهنگی و اجتماعی و نبرد شناختی یا ادراکی روبرو بوده‌ایم و طبق فرمایش رهبر انقلاب اکنون نیز در وسط جنگ بوده و دریک نبرد ترکیبی با دشمن سرشاخ شده‌ایم و به عبارتی همه محورهای فوق‌الذکر را باهم تجربه می کنیم.

 پیشکسوت دوران دفاع مقدس ادامه داد: دشمن در نبرد شناختی و ادراکی سعی دارد درک، شناخت و شعور ما را به سمت آنچه مدنظرش است هدایت کند. مهمترین نتیجه نبرد شناختی خطای محاسباتی طرف مقابل است که با حصول به آن حقایق وارونه خواهد شد و جای ارزش و ضد ارزش عوض خواهد شد. این اتفاق در اغتشاشات اخیر نیز قابل مشاهده بود.

 وی افزود: در دوران کنونی دشمن به نبرد شناختی بسیار علاقمند است چراکه با توجه به در دست داشتن غول‌های رسانه‌ای و همچنین فضای مجازی، این نبرد کم هزینه و قابل حصول تر خواهد بود.

 دبیر سابق کنگره شهدای استان اردبیل گفت: دشمن در این جنگ اسلام ناب و انقلابی، ولایت‌مداری، گفتمان انقلابی و مقاومت، حضور و نقش آفرینی مردم و بعد جهانی انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

 سردار سپاه در خصوص نحوه اقدامات دشمن در این جنگ گفت: راهکارهای عملیاتی دشمن در نبرد ادراکی سکولاریسم، جدایی دین از سیاست، ایجاد حاکمیت دوگانه، ترویج روحیه بی‌تفاوتی، تطهیر جبهه استکبار جهانی، القای تقابل‌های دروغین، ایجاد بحران هویت، ایجاد شکاف در سطوح مختلف جامعه و تلاش برای منزوی جلوه دادن نظام ولایی است.

 وی مقابله با این نبرد را مهم دانست و افزود: راههای مقابله با دشمن ایجاد امید در جامعه، تبیین موفقیت‌ها، تقویت روحیه مطالبه گری، بهره گیری از فرهنگ غنی اسلامی، گفتمان سازی، ایجاد روحیه انقلابی و جهادی، تکلیف گرایی، بصیرت، دشمن‌شناسی، جریان شناسی، جهاد تبیین، ایجاد اعتمادبه‌نفس ملی، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی، جهاد اجتماعی، خدمت خالصانه به مردم، تحکیم تجلی ولایت محوری، تقویت اقتدار و بازدارندگی ملی، جلوگیری از نفوذ دشمن، شفاف کردن امور، تحکیم وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1171325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =