سفیر ایران در کویت: خواهان پایبندی به برجام هستیم

سفیر کشورمان در کویت در اظهاراتی گفت که ایران خواهان پایبندی کامل به برجام و برداشتن تمام تحریم ها است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از الرای، محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در مراسمی که سفارت ایران به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرد از روابط دوستانه ایران و کویت تمجید کرد و گفت که روابط دوکشور بار دیگر درحال بازگشت به روند طبیعی خود است.

وی گفت که مقامات دو کشور بر تقویت روابط تاکید دارند و ما امروز شاهد برگزاری نشست های های کمیته های مشترک در امور کنسولگری، حقوقی، گارد های ساحلی و مبارزه با مواد مخدر است.

باقری: مذاکرات هسته‌ای برجام ادامه دارد

ایرانی با اشاره به توسعه گسترده روابط ایران و کویت تاکید کرد که در سال گذشته بیش از ۸۰ هزار کویتی از طریق پروازهای مستقیم به ایران رفتند.

در این مراسم سمیح جوهر حیات، معاون وزیر خارجه کویت در امور آسیا و برخی روسای هیات های دیپلماتیک در این کشور حضور داشتند.

سفیر کشورمان همچنین با خانواده های جان باختگان زلزله اخیر سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرد.

محمد ایرانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد که مردم ایران بیش از چهار دهه است که در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود مشارکت دارند و از طریق سازوکارهای دموکراتیک نقش اساسی ایفا می کنند.

ایرانی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه صلح، عدالت، احترام به حاکمیت دیگر کشورها و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها استوار است تاکید کرد که تهران به همکاری با نظام بین‌المللی اعتقاد دارد و امضای توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ یکی از نمونه های تعامل مثبت ایران با نظام بین المللی است.

وی گفت: حفظ برجام یک نیاز مبرم برای تحقق امنیت و منافع بین المللی است. ایران همچنان بر اجرای کامل بندهای توافق تاکید دارد به ویژه اینکه ایران از این توافق خارج نشد و همه می‌دانند که دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ از توافق خارج شد. او نه تنها از توافق هسته ای خارج شد بلکه بار دیگر تحریم های گسترده ای علیه ملت ایران وضع کرد بنابراین جمهوری اسلامی ایران امروز خواهان پایبندی کامل به برجام و برداشتن تمام تحریم‌ها است.

سفیر کشورمان در بخشی از سخنان خود به دستاورد های ایران علیرغم تحریم و محاصره اشاره کرد.

وی در بخش دیگری نیز تاکید کرد که زنان ایرانی نقش گسترده ای در انقلاب اسلامی دارند و امروز در بخش های مهم و حساس فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =