راه‌اندازی شورای اندیشه‌ورز نخبگانی در همه استان‌ها/ سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال آینده اجرایی می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از راه‌اندازی شورای اندیشه‌ورز نخبگانی در همه استان‌ها خبر داد.

عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه‌ها در تحقق فرهنگ ایرانی-اسلامی اظهار کرد: جبهه نخبگانی یکی از اجزای جبهه مردمی است و بخش قابل توجهی از نخبگان ما در دانشگاه حضور دارند.

صنایع فرهنگی نیازمند سند عملیاتی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: زمانی که مسئولیت کرسی‌های آزاداندیشی را برعهده داشتم، طرحی را در دانشگاه پیاده کردم با این هدف که تصدی‌گری و تمرکزگرایی دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌پردازی کاهش پیدا کند و دانشگاه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند. در این راستا، کمیته‌های دستگاهی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد.

بهره‌گیری از استادان در هیئت‌های اندیشه‌ورز

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تصمیم داریم از ظرفیت استادان دانشگاه کل کشور در حوزه‌های علم، فناوری، فرهنگی و اجتماعی به صورت هیئت‌های اندیشه‌ورز یا اندیشکده‌ها استفاده کنیم. به این معنا که در هر استانی یک شورای اندیشه‌ورز نخبگانی راه‌اندازی شود که ارتباط مستقیمی با دبیرخانه شورا داشته باشد و از دانش و ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

خسروپناه با بیان این که لازم است دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تحول پیدا کند، تصریح کرد: سند تحول نوشته شده؛ اما آیین‌نامه اجرایی آن هنوز تدوین نشده است. برنامه داریم تا پایان امسال طرح تحول را به سرانجام برسانیم که پس از تعطیلات سال جدید اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =